عبدالله ناصری: انتخابات به نفع نظام تمام شد

مردم با این رای خود به بخشهایی از نهاد‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی دادند که باید در نوع رفتار و عملکرد خود تجدید نظری اساسی داشته باشند و تصمیم بگیرند تا رفتار خود را تغییر کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آستان، عبدالله ناصری با اشاره به دور اول انتخابات مجلس گفت: کاری که مردم پای صندوقهای رای انجام دادند و رای‌هایی که به صندوق‌ها ریخته شد، هیچ حرفی را باقی نمی‌گذارد. واقعا چه کسی تصور می‌کرد که با وجود محدودیت‌ها و رفتارهایی که برای چهره های اصلاح طلبی اعمال شد، مردم تا به این حد برای حضور در پای صندوقهای رای انگیزه داشته باشند؟

عضو شورای تصمیم گیری جبهه اصلاحات ادامه داد: مردم با این رای خود به بخشهایی از نهاد‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی دادند که باید در نوع رفتار و عملکرد خود تجدید نظری اساسی داشته باشند و تصمیم بگیرند تا رفتار خود را تغییر کنند.

وی بیان کرد:همچنین مردم در هفت اسفند اصلاحات را در شرایطی که به طور جدی در تنگنا بودند، تنها نگذاشتند و به همین دلیل بر چهره‌های این جریان واجب است که قدردان باشند و در رستای رفع کاستی‌ها، با تمام وجود تلاش کند. پس باید اینطور نتیجه گیری کرد که نگاه کلان حاکمیتی درباره برخی باورهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تغییر کند. همچنین کارگزاران گفتمان اصلاح طلبی هم حق هیچ کوتاهی ندارند.

این فعال سیاسی افزود:اصلاح طلبان هیچگاه تابلوی خود را زمین نگذاشته‌اند و اگر در فهرستشان تعدادی از مهره‌های منتسب به رقیب را گنجاندند، فقط به این دلیل بود که نهاد نظارتی افراد این جریان را به طور گسترده‌ای رد صلاحیت کرده بودند و آن‌ها «پیشا انتخابات» را به نوعی مدیریت کردند.

ناصری در پایان اظهار داشت: نکته مهم‌تر اینکه به هر صورت اصلاح طلبان مخصوصا از سال ۸۸ به بعد موفقیت بزرگی را در کاهش قابل توجه پدیده‌ای به نام تحریم داشته‌اند و تحریم کنندگان را راغب به اقبال به صندوق کرده‌اند. از این مساله کل حاکمیت و کل برنامه‌های ملی از این مساله بهره‌مند می‌شوند.

202/201

کد خبر: 626451

وب گردی

وب گردی