آلبوم موسیقی «خیام و میرزا عبدالله» منتشر شد

آلبوم «خیام و میرزا عبدالله» کاری از آرش قاسمی و «گروه موسیقی میراث» است که توسط نشر میراث نغمه های کهن منتشر و روانه بازار موسیقی شد.

به گزارش ایسکانیوز، در قطعات این آلبوم نگاهی متفاوت از ردیف میرزاعبدالله ارایه می‌شود. همچنین نگاهی متنوع به رباعیات خیام که لزوما در تمامی قطعات همبستگی و تاثیرش را از ردیف میرزا عبدالله حفظ نکرده و در قطعه‌ای برگرفته از آن و در قطعه‌ای دیگر کاملا بی‌ارتباط و مستقل است.

میرزا عبدالله فراهانی استاد برجسته موسیقی ایرانی و نوازنده سرشناس سه‌تار و تار بود. او از چهره‌های تأثیرگذار در موسیقی ایرانی بود و ردیف موسیقی ایرانی را به نظم درآورد. میرزا عبدالله، فرزند آقاعلی‌اکبر خان فراهانی، نوازنده تار دوران ناصرالدین‌شاه و پدر احمد عبادی نوازندهٔ بزرگ سه‌تار بود.

«زیرکش سلمک»، «رضوی»، «کنج خراب»، «سور»، «هیچ است»، «نوروز صبا»، «خوش باش»، «رنگ نوا» و «مِی باید» عناوین نه قطعه آلبوم «خیام و میرزا عبدالله» هستند.

آلبوم موسیقی «خیام و میرزاعبدالله» کاری از آرش قاسمی و «گروه موسیقی میراث»، توسط نشر میراث نغمه‌های کهن منتشر و روانه بازار موسیقی شد.

علاقه مندان برای تهیه آلبوم موسیقی «خیام و میرزاعبدالله» به صورت نسخه اصلی میتوانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند.

507502

کد خبر: 626618

وب گردی

وب گردی