فاز دوم طرح «طبیعت سطل زباله نیست» در اردبیل اجرا می شود

مدیر اجرائی فاز دوم طرح «طبیعت سطل زباله نیست» گفت: دوم اردیبهشت ماه همزمان با روز زمین پاک با همکاری اهالی منطقه و اعضای انجمن مهر امید اردبیل جنگل و حریم دریاچه سد سقزچی از توابع بخش ویلکیج شهرستان نمین پاکسازی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ محمد فروغی راد با اعلام این خبر، افزود: منطقه ویلکیج به سبب نزدیکی به مرکز استان در فصول مختلف بخصوص در فصول گرم سال پذیرای خیل عظیم گردشگرانی است که برای بهره‌مندی از طبیعت ویلکیج این منطقه حضور می‌یابند.

وی گفت: به دلیل عدم توجه گردشگران به امر حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و همچنین به علت نبود زیرساخت‌های مناسب و کافی گردشگری در منطقه ویلکیج متاسفانه شاهد انبوه زباله‌های رها شده در مناطق جنگلی ویلکیج از جمله فندقلو، دریاچه‌های سوها و سد سقزچی و... هستیم که در سال‌های اخیر سیمای این محیط‌ها را دگرگون کرده و همچون زخمی بر روی چهره زیبای طبیعت خودنمایی می‌کند.

فروغی راد گفت: متاسفانه در منطقه ویلکیج شهرستان نمین در طی سال‌های اخیر شاهد تخریب و تعرض به منابع طبیعی بوده‌ایم که هم بر گونه‌های جانوری و گیاهی منطقه تاثیر نامطلوب نهاده و هم این منابع را از دسترس عموم خارج کرده است.

وی اضافه کرد: تداوم این امر و عدم آگاهی عمومی در برخورد با محیط زیست و منابع طبیعی قطعاً نوید بخش فردایی زیبا برای طبیعت و نسل های آینده این مرز و بوم نخواهد بود.

فروغی راد خاطرنشان کرد: از دیدگاه محیط زیست عواملی مانند تخریب زیستگاه، ورود گونه‌های غیربومی، شکار و صید، از جمله عواملی هستند که باعث انقراض یک گونه بومی در منطقه می‌شوند در این بین تخریب زیستگاه مهمترین عامل به شمار می‌رود.

مدیر اجرائی این برنامه با اشاره به این‌که طرح پاکسازی برای اولین بار است که در منطقه برگزار می‌شود افزود: برگزاری این همایش زیست محیطی حاصل همکاری و هماهنگی اهالی منطقه، بخشداری بخش ویلکیج، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستا‌های همجوار سقزچی نظیر حور، رز و تفیه، کار‌گروه گردشگری ه‍یئت مذهبی و فرهنگی امام حسین (ع) و انجمن مردم نهاد مهر و امید اردبیل است.

وی یادآور شد: علاوه بر پاکسازی اطراف سد سقرچی و مناطق جنگلی پیرامون آن، در قالب این برنامه ورودی روستاهای واقع در دهستان ویلکیج جنوبی نیز پاکسازی خواهد شد.

کد خبر: 626665

وب گردی

وب گردی