بازدید توریست ها از جشنواره فرهنگی هنری توانمندی‌های عشایر دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت

جشنواره فرهنگی هنری توانمندی‌های عشایر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در ایام نوروز مورد استقبال بیش از ۳۰ هزار نفر از بازدیدکنندگان و مهمان نوروزی قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در این باره بیان کرد: نخستین جشنواره ملی توانمندی‌های عشایر از تاریخ ۲۸ اسفند سال گذشته آغاز و در روز ۱۲ فروردین ۹۵ به پایان رسید.

سید ابراهیم حسینی با توجه به حضور عشایر پنج استان کشور بیان کرد: عشایر استان‌های فارس، چهارمحال بختیاری، ایلام، کردستان و هرمزگان در این جشنواره حضور فعال داشتند.

رئیس جشنواره فرهنگی هنری عشایر افزود: در این جشنواره تعداد ۱۷ سیاه چادر به صورت سنتی برپا شد که در هر کدام از این سیاه چادر‌ها توانمندی‌های مختلف ایالت و عشایر از قبیل انواع بازی‌های بومی محلی، انواع خوراک و غذا‌ها، طبخ انواع نان، موسیقی ساز و دهل، انواع پوشاک عشایری، انواع فرش و... انجام پذیرفت و در بخش معرفی هم غرفه شهدای سرافراز و گرانقدر عشایر با استقبال بسیار خوب مواجه شد و معرفی بیشتر مرحوم استاد محمد بهمن بیگی پدر تعلیمات عشایر ایران و معرفی نخبگان علمی، هنری و ورزشی عشایر انجام شد.»

وی درباره فضای جشنواره نیز گفت: در این جشنواره برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی برای مخاطبان از جمله کودکان، مسافران نوروزی و توریستهای خارجی برگزار شد.

حسینی با توجه به برنامه‌های ادبی اجرا شده در این جشنواره افزود: در این جشنواره در دو روز متوالی برنامه شعر عشایر با حضور بزرگان، پیشکسوتان، و مسئولان استانی و شهرستانی در سالن حافظ دانشگاه برگزار شد که با استقبال کم نظیر علاقه مندان به شعر، ادب و جامعه عشایری همراه شد.

وی برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت زهرا (س) در این جشنواره را یادآور شد و گفت: جشن میلاد حضرت زهرا (س) در روز ۱۰ فروردین با حضور شش هزار نفر از مردم شهرستان و مهمانان نوروزی و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی از جمله امام جمعه شهرستان، فرماندار و اکثر روسای ادارات شهرستان برگزار شد که برنامه‌هایی از قبیل مولودی خوانی، موسیقی سنتی قشقایی و دستمال بازی عشایری اجرا شد.

حسینی درباره همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت درباره اسکان مسافران نوروزی با توجه به فضای دانشگاه بیان کرد: در طول برگزاری جشنواره به منظور ارائه خدمات رفاهی با تجهیز کلاس‌های آموزشی و تغییر کاربری به مهمانسرا، امکان استفاده مهمانان نوروزی فراهم شد.

به گفته وی، این جشنواره با استقبال پرشور بازدیدکنندگان مواجه شد و بیش از 30 هزار نفر از آن دیدن کردند.

رئیس واحد مرودشت در رابطه با احتمال تداوم این جشنواره در سال‌های آینده نیز بیان کرد: با توجه به استقبال خوب شهروندان در صورت امکان با برنامه ریزی مناسب در سال‌های آینده نیز این برنامه انجام خواهد شد.

حسینی با قدردانی از همکاری همه عوامل برگزارکننده این جشنواره، از مخاطبین و بازدیدکنندگان و علاقه مندان به حوزه فرهنگ قدردانی و تشکر کرد.

20101

کد خبر: 626666

وب گردی

وب گردی