بررسی 450 طرح از شرکتهای دانش‌بنیان در صندوق نوآوری و شکوفایی

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: در حال حاضر 450 طرح از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور را در دست بررسی داریم که رقم درخواستی این طرح‌ها، 1700 میلیارد تومان است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر بهزاد سلطانی در نشست با رؤسای دانشگاه‌های استان سمنان در دانشگاه سمنان با بیان این‌که در حال حاضر دو هزار و 240 شرکت دانش‌بنیان در کشور حضور دارند، گفت: از این تعداد، 57 شرکت دانش‌بنیان در استان سمنان مستقر هستند که این تعداد، 2.5 درصد از کل شرکتهای دانش‌بنیان فعال در کشور را شامل می‌شود.

سلطانی گفت: از میان 44 طرح ارائه شده توسط شرکتهای دانش‌بنیان استان سمنان به صندوق نوآوری و شکوفایی، 23 طرح مصوب شده است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: برای اجرای این 23 طرح، هشت میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار مصوب شده است.

او گفت: امسال در مجلس 200 میلیون دلار برای طرح‌های شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان تصویب شد.

سلطانی با اشاره به سرمایه‌های این صندوق در سال‌جاری افزود: در حال حاضر در این صندوق 1300 میلیارد تومان اعتبار وجود دارد.

او گفت: در حال حاضر 450 طرح از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور را در دست بررسی داریم که رقم درخواستی این طرح‌ها 1700 میلیارد تومان است.

سلطانی با بیان اینکه این طرح‌ها مربوط به حوزه‌های بیوتکنولوژی و ساخت و تولید در کارخانجات فنی است، گفت: تا پایان امسال درخواست سه تا چهار هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی شرکتها برای طرح‌های دانش‌بنیان خواهیم داشت.

20104

کد خبر: 626671

وب گردی

وب گردی