پیشگیری از سرطان کیسه صفرا با مصرف آسپرین

نتیجه یک مطالعه جدید از تاثیر مصرف روزانه آسپرین بر کاهش خطر ابتلا به سرطان کیسه صفرا خبر می دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، در حالی که محققان در مورد اثرات ضد سرطانی آسپرین اطمینان ندارند، یک مطالعه جدید اثرات آسپرین را بر کاهش التهاب که نقش مهمی در ابتلا به بسیاری از انواع سرطان دارد، نشان داده است.
محققان کلینیک مایو که این مطالعه جدید را انجام دادند، می گویند: التهاب بی وقفه و مداوم یک عامل اصلی در ابتلا به بیماری تهاجمی سرطان کیسه صفرا است.
دکتر لویس رابرتز متخصص گوارش و کبد در کلینیک مایو گفت: شواهد روزافزون حاکی است که مصرف منظم و طولانی مدت آسپرین با کاهش خطر ابتلا به شماری از انواع مختلف سرطان ها به ویژه سرطان های دستگاه گوارش ارتباط دارد.
مطالعه ای که اوایل سال جاری منتشر شد، نشان داد که آسپرین خطر ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش را از جمله سرطان های روده بزرگ و راست روده کاهش می دهد.
محققان در مطالعه جدید که در مجله Hepatology منتشر شد، داده های دو هزار و 395 بیمار مبتلا به سرطان کیسه صفرا و چهار هزار و 769 فرد سالم را بررسی و مصرف آسپرین را در هر دو گروه با هم مقایسه کردند.
محققان متوجه شدند ، خطر ابتلا به سرطان کیسه صفرا در افرادی که آسپرین مصرف می کردند، 2.5 تا 3.5 برابر بیشتر از گروه دوم بود.
محققان خاطر نشان کردند که التهاب بی وقفه و مستمر یکی از عوامل اصلی ابتلا به سرطان کیسه صفرا است و آسپرین با خواص ضد التهابی خود خطر ابتلا به سرطان کیسه صفرا را با کاهش التهاب از طریق مهار آنزیمی به نام سایکلو اکسیژناز که مشخص شده است موجب التهاب می شود، کاهش می دهد.

20103

کد خبر: 626742

وب گردی

وب گردی