پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت اول اردیبهشت روز بزرگداشت سعدی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی طی پیامی فرارسیدن اول اردیبهشت ماه روز بزرگداشت سعدی گنجینه حکمت و معرفت را تبریک گفت.

به گزارش ایسکانیوز، در پیام دکتر میرزاده آمده است:

سعدیا خوش تر از حدیث تو نیست / تحفه روزگار اهل شناخت

آفرین بر زبان شیرینت / کاین همه شور در جهان انداخت

آنچه در طول سده های متمادی آوازه نام ایران در جهان بوده، شعر ایرانی است. جهانیان، سرزمین ایران را مهد شاعران بزرگ می شناسند، شاعرانی که با تکیه بر خرد و حکمت جاری در تاریخ این کشور، ابعاد رازورزانه و نامکشوفی از هستی را پیش روی جهانیان آشکار کرده و زندگی را زیباتر و جهان را جایی بهتر برای زیستن ساخته اند.

در این میان بی شک یکی از ستون های این سقفِ بلندِ خوش نگار فرهنگی، بی گمان شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی است. مردی که بیش از 7 قرن پیش زیستنی دیگرگونه و مسالمت آمیز، با تکیه بر فرهنگ بومی و دینی این مردمان نجیب را به بشر پیشنهاد داد. آنهم در قالب ابیاتی ماندگار که بعد از گذشت قرن ها، بر تارک مهمترین نهاد حقوق بشری جهان نشسته و انسان ها را به همنوع دوستی دعوت کرد.

بی گمان پاسداشت سعدی علیه الرحمه و تلاش در جهت شناخت هرچه بیشتر جنبه های حکمت آمیز آثار او، یکی از وظایف مهم جامعه دانشگاهی کشور است. اینجانب به عنوان یکی از علاقه مندان شعر و ادب فارسی، از تمامی اساتید، دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی دعوت می کنم تا با رجوع به این گنجینه معرفت و حکمت و با بکارگیری روش های نوین پژوهشی، دریچه های تازه ای به آثار این یگانه شعر فارسی بگشایند و در معرفی هرچه بیشتر او به جامعه ایرانی و جامعه جهانی بکوشند، که سعدی خود می فرماید:

به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل/ وگر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم

حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

20103

کد خبر: 626759

وب گردی

وب گردی