اختصاص بیش از ٨٠ درصد خدمات دندانپزشکی به درمان پوسیدگی  دندان

دبیر علمی همایش دندانپزشکی و طب با تأکید بر لزوم تدوین برنامه‌های آموزشی به منظور حفظ سلامت دهان و دندان از دوران کودکی، گفت: بیش از ٨٠ درصد خدمات دندانپزشکی به درمان پوسیدگی اختصاص دارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا دکتر احمد حائریان در اولین همایش کشوری دندانپزشکی و طب که با حضور نخبگان دندانپزشکی،‌ صنایع و طب کار به میزبانی استان یزد برگزار شد،‌ با اشاره به ضرورت توجه ویژه به آسیب‌های دهان و دندان، گفت: ایجاد زمینه‌های مشترک فعالیت‌های تشخیصی و درمانی دندانپزشکی و طب از جمله مهمترین اهداف برگزاری این همایش کشور است.

او آگاهی به موقع از آسیب‌های دهان و دندان را مهمترین راه‌ حل شناخت و درمان بسیاری از بیماری‌های رایج در جامعه به ویژه صنایع دانست و گفت: کاهش شیوع ابتلا به بیماری های غیرواگیردار مستلزم تعامل بیشتر پزشکی و دندانپزشکی است.

دبیر علمی اولین همایش دندانپزشکی و طب با اشاره به سنین بالای مبتلایان به بیماری‌های غیرواگیر، گفت: امروزه بیش از ٨٠ درصد خدمات دندانپزشکی به درمان پوسیدگی اختصاص دارد.

حائریان برنامه‌ریزی جهت بهبود سلامت دندان را از دیگر اهداف برگزاری همایش کشوری دندانپزشکی و طب عنوان کرد و افزود: مشارکت اقشار مختلف جامعه به ویژه صنایع در عرصه های مختلف،‌ نقش مهمی در تأمین سلامت عمومی جامعه ایفا می‌کند.

105105

کد خبر: 626776

وب گردی

وب گردی