ورود گردشگران به دشت عشایری لار باید هدایت شده باشد

فرماندار شهرستان شمیرانات در نخستین جلسه شورای عشایری شهرستان شمیرانات گفت: ورود گردشگران به دشت عشایری لار باید هدایت شده باشد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی امورعشایراستان تهران، عزت الله خانمحمدی در اولین جلسه شورای عشایری این شهرستان در سال جدید افزود: باید زمینه ها و زیرساخت های ورود گردشگران به لار با هدف حفاظت هرچه بهتر و بیشتر از عرصه های ملی وزیست محیطی این منطقه فراهم شود.

او ادامه داد: اگر قصد حفظ منابع طبیعی و محیط زیست دشت لار را داریم باید ورود گردشگران به منطقه به شکل کنترل شده و هدایت شده انجام شود.

فرماندار شهرستان شمیرانات، تهیه طرح و برنامه و تعیین متولی امور مذکور برای دشت لار را شرط لازم برای حفظ محیط زیست ومنابع طبیعی این منطقه عنوان کرد.

او گفت: رسیدگی به دغدغه ها و مشکلات عشایر دشت لار، حفظ محیط زیست و حفاظت جدی از مراتع و منابع طبیعی باید به طور همزمان وبا هماهنگی همه دستگاههای مسئول و عشایر محترم برای تقویت عشایر و حمایت واقعی از دامداران زحمتکش ،حفاظت از منابع طبیعی بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان شمیرانات گفت: باتوجه به ظرفیت محدود دشت لار در خصوص ورود دام ،لزوم صدورپروانه و کارت شناسایی عشایردامدار ضروری است.

او کنترل پروانه ها، تعامل منابع طبیعی و محیط زیست، سازمان عشایری، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های ذیربط برای حفاظت از منابع ملی و نیز رسیدگی به عشایر دشت لار ضروری است.

همچنین در این جلسه سیروس نصیری مدیر امورعشایراستان تهران از صدور کارت شناسایی عشایر در دشت لار خبرداد و گفت: به منظور ساماندهی گردشگران در این منطقه طرح صدور کارت عشایری را در دشت لار اجرایی کردیم.

او ادامه داد: ورود بی رویه گردشگران به دشت لار خسارات سنگینی را به دشت لار وارد می کند و این تخریب ها و آسیب ها به نام عشایر تمام می شود.

مدیر امورعشایراستان تهران گفت: جامعه عشایر تولید کننده حافظ منابع طبیعی و محیط زیست هستند و در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نیاز است همه مدیران دستگاههای اجرایی این جامعه تولیدکننده و خود کفا را حمایت کنند.

105105

کد خبر: 626900

وب گردی

وب گردی