محمدرضا عارف: همدلی و همبستگی با رقبا رویکرد ما در مجلس آینده است

منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: شعار و رویکرد ما در مجلس آینده همدلی و همبستگی با رقیبان به منظور حل مشکلات اصلی جامعه بویژه مسائل اقتصادی است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا عارف روز پنجشنبه با حضور در دفتر آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در گرگان افزود: برای حل مشکلات کشور برنامه 128 بندی به مردم ارائه دادیم که جزو تعهدات ما است و در این زمینه اصلاح ساختار اقتصادی، توجه به مساله اقتصاد مقاومتی، مسائل اجتماعی و مبارزه جدی با فساد مهمترین آن می باشد.
وی اظهار داشت: یکی دیگر از مسائلی که در مجلس دهم پیگیر خواهیم شد کمک به کوچک سازی دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی و واگذاری امور شهرها به شوراها است یعنی ما خدمات را تا پشت در شهرها می آوریم و سپس ادامه مسیر را به نمایندگان مردم واگذار می کنیم، البته این شیوه در برنامه سوم وجود داشت اما در سال 83 متوقف شد.
وی ادامه داد: امروز در خصوص اصل 44 قانون اساسی (موضوع خصوصی سازی) گیرها رفع شده و معتقدیم با حل این معضل عنان مدیریت شهری باید در دست شوراها باشد و در واقع یک سیستم مدیریت واحد شهری در کشور حکمفرما و اجرا شود.
عارف گفت: برای همکاری بین مجلس دهم و دولت در لیست امید فضای مشارکتی را فراهم کردیم که در برخی موارد غیراصلاح طلب ها مانند مطهری، جلالی و نعمتی در لیست ما قرار گرفتند و حتی در قم از لاریجانی اعلام حمایت شد.
منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: در لیست امید، اصولگرایان را نیز همراه خود قرار دادیم تا بتوانیم با ورود منسجم به مجلس، دولت را اداره امور کشور همراهی و کمک کنیم.
ایرنا نوشت، عارف تصریح کرد: اکنون از میان 68 کرسی باقی مانده که نتیجه آن دهم اردیبهشت و در مرحله دوم انتخابات معلوم خواهد شد، امید داریم حداقل 40 کرسی را کسب کنیم که در کنار 86 نماینده اصلاح طلب و 125 نفر حامی دولت، اکثریت خوبی را به دست خواهیم آورد.
وی خاطرنشان کرد: باوجود اینکه جناح مقابل (اصولگرا) انتظار داشت که با رویکرد سیاسی کار خود را آغاز کنیم اما شعار ما امید، آرامش و رونق اقتصادی انتخاب شد و برنامه هایمان نیز بر اساس همین شعار خواهد بود و قطعا نیروهای اردوگاه امید نیز در همین مسیر قدم بر می دارند.
عارف یادآور شد: نیروهای ما دنبال مقام سیاسی نیستند بلکه حل مشکلات مردم از مهمترین دغدغه های آنان است و امید داریم نیروهایی که در مرحله دوم به مجلس راه خواهند یافت، همسو و کمک رسان ما باشند.
محمدرضا عارف صبح امروز پنجشنبه دوم اردیبهشت 95 همزمان با آغاز رسمی تبلیغات مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جهت حمایت از کاندیداهای لیست امید در حوزه های انتخابیه گلستان به این استان سفر کرد.
وی دیدارهای مختلفی را با فعالان سیاسی و اجتماعی در چند شهر استان گلستان خواهد داشت.
استان گلستان با یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت در گستره 14 شهرستان و بالاترین درصد مشارکت کشور در دور اول انتخابات مجلس دهم؛ در مجموع 7 کرسی در خانه ملت دارد.
جمعه دهم اردیبشهت ماه جاری دور دوم انتخابات در 55 حوزه انتخابیه باقیمانده کشور از جمله 4 حوزه استان گلستان برگزار می شود.
استان گلستان از تنوع قومی، مذهبی و نژادی برخوردار است.
202

کد خبر: 626919

وب گردی

وب گردی