تکمیل و راه اندازی خط 7 مترو تا پایان سال 95/مناسب سازی 60 ایستگاه شلوغ مترو جهت تردد نابینایان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اهتمام مدیریت شهری به منظور توسعه بیش از پیش سامانه حمل و نقل ریلی پایتخت در سال 95 خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا ، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی با تأکید بر این که با وجود تمامی مسائل و مشکلات موجود، تمام تلاش خود را جهت گسترش ایستگاه ها و خطوط مترو به کار خواهیم گرفت، گفت: در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران، برای متروی پایتخت، 9 خط عادی، 4 خط اکسپرس و یک خط ال آر تی جمعاً به طول 514 کیلومتر پیش بینی شده، ضمن این که سه خط برون شهری به مقاصد پرند، ورامین و گرمسار جمعاً به طول 202 کیلومتر نیز در نظر گرفته شده است.

او افزود: با احتساب متروی «شهر آفتاب» که صبح روز دوشنبه سی ام فروردین افتتاح شد، طول شبکه متروی تهران در حال حاضر بالغ بر 186 کیلومتر است که در قالب 101 ایستگاه به شهروندان خدمات رسانی می نماید، ضمن این که در سال جاری دو ایستگاه باقی مانده خط 3 مترو تکمیل خواهد شد و در مجموع 12 ایستگاه جدید در این خط مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

او در خصوص ایستگاه های باقی مانده خط 3 مترو که در سال 95 به بهره برداری می رسند نیز تاکید کرد: این 12 ایستگاه شامل ایستگاه های رازی، دانشگاه امام علی (ع)، سهروردی، شهید قدوسی، شهید صیاد شیرازی، خواجه عبدالله انصاری، هروی، حسین آباد، اقدسیه، شهید محلاتی، نیاوران و شهید باهنر است.

تکمیل و راه اندازی خط 7 مترو تا پایان سال 95

معاون شهردار تهران با اشاره به این که تا کنون نسبت به حفاری 7 کیلومتر از خط 6 مترو حد فاصل دولت آباد تا 17 شهریور با استفاده از دستگاه حفار تونل مترو موسوم به «تی بی ام» اقدام شده، گفت: علاوه بر این، نسبت به احداث 21 کیلومتر تونل باقی مانده حد فاصل بزرگراه امام علی (ع) تا سولقان که در این خط قرار دارد، در سال جاری اقدام می شود، ضمن این که نسبت به تکمیل و راه اندازی خط متروی فرودگاه امام خمینی (ره) نیز تا پایان سال 95 اقدام خواهد شد.

تشکری هاشمی با بیان این که در خط 7 مترو نیز نسبت به اجرای 3 کیلومتر از این خط حد فاصل میدان صنعت تا سعادت آباد و نیز اتمام 5 کیلومتر دیگر حد فاصل بزرگراه شهید محلاتی تا قصر فیروزه در سال جاری اقدام می گردد، تاکید کرد: با تمام شدن عملیات ساخت 8 ایستگاه خط 7 مترو، در مجموع 19 کیلومتر طول این خط حد فاصل خیابان ری تا میدان صنعت، تا پایان سال 95 تکمیل شده و راه اندازی خواهد شد.

او در مورد ایستگاه های خط 7 مترو که در دست تکمیل بوده و در سال 95 به بهره برداری می رسند نیز افزود: این 8 ایستگاه شامل ایستگاه های شهید محلاتی، 17 شهریور، میدان محمدیه، بریانک، شهید نواب صفوی، آذربایجان، جلال آل احمد و میدان صنعت است.

مناسب سازی 60 ایستگاه شلوغ مترو جهت تردد نابینایان

معاون شهردار تهران با اشاره به این که کاهش سرفاصله اعزام قطار در خط یک مترو با تکمیل خط شانت ایستگاه متروی تجریش به یک دقیقه و در خط 4 مترو با افتتاح پایانه شهید کلاهدوز به یک و نیم دقیقه از جمله اقدامات پیش بینی شده در سال جاری است،تاکید کرد: همچنین شاهد اجرای بخشی از فاینانس یک هزار و 8 دستگاه واگن مترو جهت خطوط 6 و 7 مترو خواهیم بود.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، تشکری هاشمی با بیان این که در سال 95 نسبت به نوسازی و تعویض بالاست خط 5 مترو اقدام می شود، افزود: این خط که قدیمی ترین خط متروی تهران محسوب می شود، از گلشهر کرج آغاز شده و با عبور از ایستگاه های محمد شهر (ماهدشت)، کرج، اتمسفر، گرم دره، ورد آورد، ایران خودرو، چیتگر، ورزشگاه آزادی و اکباتان (ارم سبز)، در نهایت به ایستگاه میدان صادقیه منتهی می شود.

معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که اُورهال (بازسازی کامل) 13 رام قطار اِی. سی، 13 رام قطار دی. سی، 10 دستگاه لوکوموتیو و 8 دستگاه واگن دو طبقه، از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده سال 95 برای مجموعه مترو است، گفت: همچنین 60 ایستگاه شلوغ مترو جهت تردد نابینایان مناسب سازی می شوند، ضمن این که نسبت به اجرای برنامه های متعدد و متنوع فرهنگی و اجتماعی در ایستگاه های مترو نیز اقدام خواهد شد.

20106

کد خبر: 627034

وب گردی

وب گردی