اختصاص 115 میلیارد تومان توسط شورای شهر برای خرید باغ های کن

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از اختصاص بودجه 115 میلیارد تومانی توسط شورای اسلامی شهر تهران برای خرید باغ های کن در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسکانیوزو به نقل از ایسنا، مجتبی عبدالهی در جمع خبرنگاران در خصوص قطع درختان باغ دروس تاکید کرد: در این باغ هیچ درختی قطع نشده است. از این باغ بازدید داشته‌ام و در شورا نیز این موضوع را مطرح کردم که در این باغ درختی قطع نشده است.

او افزود: این ملک در سال 92 باغ اعلام شده که بعدا مالک نسبت به این تصمیم اعتراض کرده است اما مجددا در سال 95 شورا باز هم رای بر باغ بودن این ملک داده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به خرید 60 باغ در تهران توسط شهرداری تهران افزود: تمامی باغ‌های خریداری شده به بوستان تبدیل شده‌اند اما گاهی برای خرید برخی از باغ‌ها به دلیل اعلام رقم‌های سنگین توسط مالک و کمبود بودجه‌ای در شهرداری تهران با مشکلاتی مواجه می شویم.

عبدالهی تاکید کرد: امسال 115 میلیارد تومان شورا برای تملک باغ‌های کن به شهرداری تهران بودجه داده است بر همین اساس این باغات خریداری خواهند شد.

او با اعلام اینکه در حال حاضر هر شهروند بالای 15.5 متر سرانه فضای سبز در شهر تهران دارد افزود: در اطراف تهران 38 هزار هکتار کمربند فضای سبز وجود دارد. بوستان‌های تهران در سال 93 و 94 ، 960 بوستان بوده و امسال به 2160 بوستان رسیده‌ است و همچنین تا پایان سال چندین بوستان دیگر نیز در تهران ساخته خواهد شد.

او در تشریح جریمه قطع درختان نیز گفت: اگر درختی قطع شود صاحب ملک باید تا سه برابر بن درخت قطع شده جریمه پرداخت کند و همچنین دو برابر بن درخت قطع شده درخت غرس کند.

20106

کد خبر: 627036

وب گردی

وب گردی