در روزهای بارانی  هوای پایتخت آلوده است؟

افزایش حجم ترافیک در روزهای بارانی،آلاینده‌ ناشی از سوخت خودروها را بر زمین و آبهایمان سرازیر کرده و بدن انسان را مستعد بروز انواع بیماری های خطرناک می کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روزها آسمان تهران غرق در بارندگی است ولی خبری از پاک شدن هوا نبود و شادی پایتخت نشینان از این رحمت الهی با افزایش حجم ترافیک کمرنگ می‌شود.

در این گفتگو، دلیل پاک نبودن هوای پایتخت و استمرار آن بر خط سلامت با وجود بارش پی در پی باران، تأثیر حجم ترافیک بر تولید آلاینده ها و ناسالم بودن آب باران و مضرات بارش تهران را برایتان شرح می دهیم.

*آیا افزایش ترافیک در تشدید آلاینده‌های هوا مؤثر است؟

آذریان کارشناس آزمایشگاه هوا در این باره گفت: در زمان بارندگی بارترافیکی خودروهای کلان‌شهری مثل تهران به دلیل سرعت کم خودروها در جهت جلوگیری از تصادفات افزایش می‌یابد، اما در جا کارکردن موتور خودرو و بالارفتن تعداد تعویض دنده‌ها، روی مصرف سوخت تأثیر گذاشته و با این رویه انتشار آلاینده‌های هوا افزایش می‌یابد.

*آلاینده‌های ناشی از سوخت بنزین، در زمان بارندگی چه می‌شود؟

با افزایش حجم ترافیک در روزهای بارانی ،آلاینده های ناشی از سوخت بنزین خودروهای درگیر در ترافیک طبق روال همیشه از سطح زمین به سوی جو حرکت می کند و به دنبال این اتفاق، آلاینده های فوقانی جو با رطوبت اشباع شده فضا که تشکیل آب باران را می‌دهد ترکیب شده و معضلی به نام آلودگی آب باران را به ارمغان می‌آورد.

* آلودگی آب باران باعث آلودگی چه مواردی می‌شود؟

ترکیب آب رطوبت جو با آلاینده‌ها باعث آلودگی آب باران شده و نزول این رحمت الهی منجر به سوختگی برگ درختان، افزایش میزان اسیدیتیه آب‌های سطحی و زیرزمینی، حساسیت پوست بدن، خردگی و فرسایش کیفیت مصالح ساختمانی، ابنیه و تجهیزات فیزیکی شهر می‌شود.

* آیا با طلوع خورشید ،آب باران جامانده در زمین همچنان آسیب‌رسان هستند؟

با قطع شدن باران و فرود آب آلوده آن بر زمین، نفوذ آلودگی آلاینده های جو در زمین تمام نمی شود چرا که آبهای انباشته شده در جای جای مختلف شهر با طلوع خورشید همچنان ضررشان هستند به نحوی که خورشید باعث تبخیر اسیدیتیه‌ آب جمع‌شده باران ترکیب شده با آلاینده ها شده و این موضوع سیستم تنفسی افراد حاضر در آن مکان‌ را دچار آسیب می‌کند.

*سوختن بنزین به انسان آسیب‌رسان است؟

برخی ترکیبات هیدروکربنی فرار و غیر فرار مانند بنزین با سوختن و آزادشدن در فضا ، وجود انسان را مستعد سرطان کرده و در دراز مدت با آماده کردن بدن برای ترکیب با سایر آلاینده‌ها، امکان بروز هر عارضه‌ای را تشدید می‌کند.

20106

کد خبر: 627075

وب گردی

وب گردی