اسکار سینمای ایتالیا به «اسپیلبرگ» رسید

فیلم «پل جاسوس‌ها» جدیدترین ساخته «استیون اسپیلبرگ» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم خارجی از جوایز معتبر «دیوید دی دوناتلو» ایتالیا شد.

به گزارش ایسکانیوز،‌ شصتمین دوره جوایز سینمایی «دیوید دی دوناتلو» موسوم به اسکار سینمای ایتالیا جایزه بهترین فیلم خارجی خود را به فیلم «پل جاسوس‌ها» ساخته «استیون اسپیلبرگ» اعطاء کرد.

«پل جاسوس‌ها» در رقابت با فیلم برنده اسکار «اسپاتلایت»، «کارول»، «به یاد آورن» و همچنین انیمیشن «Inside Out» موفق به کسب این جایزه سینمایی شد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، درام جنگ سرد «پل جاسوس‌ها» در جوایز اسکار 2016 در شش بخش نامزد کسب جایزه بود که در نهایت جایزه اسکار بهترین نقش مکمل مرد را برای «مارک رایلنس» به ارمغان آورد.

در فیلم «پل جاسوس‌ها»، «تام هنکس» در نقش وکیلی آمریکایی ایفای نقش می‌کند که برای دفاع از یک جاسوس با بازی «مارک رایلنس» و کمک به سازمان جاسوسی آمریکا در عملیات نجات یک خلبان گم‌شده استخدام شده است.

اما در بخش سینمای ایتالیا جوایز «دیوید دوناتلو»، فیلم «غریبه‌های فوق العاده» ساخته «پائولو جنووسه» جایزه بهترین فیلم و فیلمنامه را از آن خود کرد اما فیلم «داستان داستان‌ها» ساخته «متئو گارونه» با کسب جوایز بهترین کارگردانی، تصویربرداری، طراحی تولید، چهره پردازی، آرایش مو و جلوه‌های دیجیتالی برنده بزرگ این جوایز سینمایی نام گرفت.

فیلم ایتالیایی «منو جیگ صدا می‌کنن» نیز جوایز بهترین کارگردان نوظهور، تهیه‌کنندگی، تدوین و تمامی جوایز بازیگری را از آن خود کرد.

همچنین فیلم مجارستانی و برنده اسکار «پسر شائول» ساخته «لاسلو نمس» جایزه بهترین فیلم اروپایی را از جوایز سینمایی «دیوید دی دوناتلو» به خانه برد.

505

کد خبر: 627168

وب گردی

وب گردی