نوسازی 65 هزار خودروی سنگین فرسوده صرفه جویی در مصرف سوخت ضروری است

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: نوسازی 65 هزار دستگاه کامیون و کشنده فرسوده در افزایش بهره وری، صرفه جویی در مصرف سوخت و اجرای اقتصادی مقاومتی بسیار ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، داود کشاورزیان روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: به علت فرسودگی ناوگان، مصرف انرژی در بخش حمل و نقل جاده ای بالا است و باید در نوسازی ناوگان تسریع شود تا شاهد کاهش مصرف سوخت در این بخش باشیم.

وی با بیان اینکه تفاهمنامه طرح نوسازی 65 هزار دستگاه کامیون و کشنده بالای 35 سال بین سازمان های راهداری و بهینه سازی مصرف سوخت در سال گذشته امضا شده، گفت: قرار است منابع نوسازی این ناوگان از محل صرفه جویی در مصرف سوخت تامین شود.

به گفته وی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای منتظر توافق وزارت نفت و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت با سازندگان و شرکت های لیزینگی است تا با هماهنگی اجرایی شدن این طرح را در کشور آغاز کنند، اما به نظر می رسد امسال نتوانیم این طرح را اجرایی کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: مهم ترین مساله که باید در کشور مورد توجه قرار گیرد اصلاح قیمت های انرژی است. تا زمانی که عرضه سوخت با قیمت های پایین ادامه یابد هیچ انگیزه ای در بخش های مختلف برای صرفه جویی در مصرف سوخت ایجاد نمی شود.

کشاورزیان تاکید کرد: امروز در مصارف خانگی و حمل و نقل شاهد مصرف بی رویه سوخت هستیم، لذا هرگونه کاهش مصرف سوخت نیازمند اصلاح قیمت های حامل انرژی است تا انگیزه صرفه جویی در مردم بیشتر شود.

وی با بیان اینکه با کاهش مصرف سوخت، افزایش بهره وری را در بخش های مختلف کشور از جمله حمل و نقل جاده ای شاهد خواهیم بود، گفت: منابع طبیعی خدادادی به نسل های آینده نیز تعلق دارد و مصرف بی رویه انرژی آلودگی زیست محیطی گسترده ای را ایجاد می کند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یادآور شد: هر چند که اصلاح قیمت های انرژی ممکن است تورم مقطعی را در کشور به وجود آورد، اما دولت می تواند با سیاست های مناسب قشرهای آسیب پذیر جامعه را تحت حمایت خود قرار دهد.

تفاهم نامه طرح نوسازی 65 هزار کامیون و کشنده فرسوده بین داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و نصرالله سیفی مدیرعامل پیشین شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت اواسط اسفند ماه سال 1394 امضا شد.

402/602

کد خبر: 627308

وب گردی

وب گردی