بوفه‌ مدارس اردبیل ساماندهی می‌شوند

اردبیل – مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل از ساماندهی بوفه‌های فروش تغذیه در بیش از دو هزار و ۳۰۰ مدرسه این استان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، احمد ناصری با اشاره به فعالیت دو هزار و ۳۰۰ مدرسه در سطح استان گفت: فروش مواد غذایی در مدارس توسط سازمان دانش‌آموزی نظارت می‌شود.

او با تأکید به اینکه سازمان موظف است اقلام به فروش رفته در بوفه‌ها را نظارت و تخلفات احتمالی را احصا کند، گفت: در عین حال مدیران، معاونین و مربیان تربیتی نیز به اقلام بوفه‌ها نظارت دارند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گفت: بر اساس هماهنگی آموزش‌وپرورش با بهداشت اقلام و تیپ مواد غذایی قابل‌عرضه در بوفه مدارس مشخص شده و مدارس می‌بایست نسبت به رعایت آن اقدام کنند.

ناصری با بیان اینکه بوفه‌های مدارس روند سالم شدن را طی می‌کند، گفت: حتی در برخی مدارس بزرگ مواد غذایی چون میوه و لقمه‌های بهداشتی نیز به فروش می‌رسد.

او افزود: بوفه‌ها توسط خود دانش‌آموزان اداره می‌شود و شبکه توزیع سازمان دانش‌آموزی تمامی مراحل تولید تا توزیع را نظارت دارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان در خصوص تعداد مربیان بهداشت همکار با آموزش‌وپرورش گفت: در حال حاضر به ازای هر ۷۵۰ نفر دانش‌آموز یک مربی بهداشت با ما همکاری دارد و در این خصوص کمبودی نداریم.

20104

کد خبر: 627342

وب گردی

وب گردی