ورود درصد کمی  از قاچاق  از  مبادی غیر رسمی

فرمانده مرزبانی ناجا بر لزوم جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به چرخه اقتصاد کشور تاکید کرد و گفت : درصد ناچیزی از قاچاق، از طریق مبادی غیررسمی صورت می گیرد که البته این هم نبایستی صورت پذیرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سردار قاسم رضایی در دیدار با مدیر شبکه یک سیما با اشاره به جایگاه والای مرز بر لزوم نگاه ملی مسئولان به مرزها تاکید و اظهار کرد : همت مرزبانان تلاش برای ارتقاء امنیت مرزها است .

او افزود: مرزبانی نیروی مسلحی است که با انجام ملاقات مرزی و اجلاس‌های مشترک با مرزبانان کشورهای همسایه در بسیاری از موارد موجب رفع مشکلات مرزی و استیفای حقوق مرزنشینان و دولت شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه کالای قاچاق نباید وارد چرخه اقتصاد کشور شود ،تصریح کرد : قاچاق یکی از موانع مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

او گفت: مرزبانان با جدیت با "قاچاق" برخورد می‌کنند و لازم است این جدیت در مراحل رسیدگی به پرونده قاچاقچیان و همچنین تدوین راهکارهای پیشگیری از ورود و در گذرگاه‌های رسمی نیز اعمال شود.

سردار رضایی گفت : درصد ناچیزی از قاچاق، از طریق معابر غیررسمی صورت می‌گیرد که البته این هم نبایستی صورت پذیرد.

او افزود : برای جلوگیری از این موضوع نیز برآوردهایی انجام و به مراجع ذیربط اعلام شده که امیدواریم این موضوع مورد حمایت و پشتیبانی بودجه ریزان قرار گرفته تا بتوانیم با توان مضاعف برای شعار سال و منویات مقام معظم رهبری اقدام و عمل نماییم.

فرمانده مرزبانی با اشاره به اینکه کشور ما 8755 کیلو متر مرز مشترک با کشورهایی دارد که برخی از آنها به دلیل توطئه دشمنان از ثبات امنیتی خوبی برخوردار نیستند گفت: مرزبانان ما در شرایط سخت خدمتی و در گرما و سرمای شدید با روحیه انقلابی و تکلیف شناسی از مرزهای میهن اسلامی با افتخار حراست می کنند

او مردم یاری و ارائه خدمات به مرزنشینان را از دیگر اقدامات مرزبانان در مرزهای محروم کشور برشمرد و گفت: این امر موجب شده که مرزنشینان ، مرزبانان را در کنار خود ببینند و در مرزهای ما ، مرزبانان و مرزنشینان یک دل و همصدا هستند.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار رضایی در پایان با اشاره به جایگاه صدا و سیما و اعتماد بالای مردم و مسئولان به این رسانه، "مسئولیت سازی" را یکی از وظایف مهم صدا و سیما برشمرد و گفت : صدا و سیما با نقش ویژه و موثر می تواند در رفع مشکلات و بستر سازی ماموریت های فرماندهی مرزبانی موثر باشد.

105105

کد خبر: 627514

وب گردی

وب گردی