هشدار نسبت به خرید لبنیات سنتی

رئیس جامعه دامپزشکان ضمن انتقاد از تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان دامپزشکی در کشور، گفت: افزایش شیوع تب مالت در کشور از عوارض استفاده از لبنیات سنتی است.

به گزارش ایسکانیوز، پیام محبی در نشستی خبری با بیان اینکه نوزدهمین کنگره ملی دامپزشکی کشور دامپزشکی در روزهای ۶ تا ۸ اردیبهشت ماه جاری در مرکز همایش‌های بین المللی رازی تهران تشکیل می‌شود، اظهارداشت: امسال افتتاحیه این کنگره با روز جهانی دامپزشکی مقارن شده است.

وی همچنین مشکلات حوزه دامپزشکی در کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایران بیشترین تعداد فارغ‌التحصیلان دامپزشکی را در جهان دارد که این اتفاق خوبی نیست.

رئیس جامعه دامپزشکان کشور اضافه کرد: این مساله آشفتگی‌هایی را در بازار کار دامپزشکان بوجود می‌آورد.

محبی با بیان اینکه ما سالانه به ۴۵۰ تا ۵۵۰ نفر فارغ التحصیل دامپزشکی در کشور نیاز داریم، اظهارداشت: درحال حاضر تعداد فارغ التحصیلان این رشته سالانه در کشور بین ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ نفر است.

وی با اشاره به اینکه آموزش رشته دامپزشکی نیازمند امکانات خاصی است، افزود: برخی از مراکز آموزشی، امکانات لازم را برای آموزش یک دکتر دامپزشک ندارند.

رئیس جامعه دامپزشکان کشور درباره افزایش تمایل مردم به مصرف لبنیات سنتی، اظهارداشت: متاسفانه به خاطر مطرح شدن برخی مباحث غیرکارشناسی از جمله وجود روغن پالم در لبنیات و مواردی از این دست، بسیاری از مردم به مصرف لبنیات سنتی متمایل شدند و فکر می‌کنند این محصولات ارگانیک هستند.

محبی با تاکید بر اینکه هیچ فرآورده ارگانیکی در ایران نداریم، ادامه داد: حتی مرغ سبزی که در کشور تولید می‌شود، مرغ بدون آنتی بیوتیک است، محصول ارگانیک نیست.

وی، عوارض استفاده از لبنیات سنتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: وقتی واکسیناسیون علیه این بیماری رشد داشته، باید موارد شیوع آن کاهش یابد درحالی‌که عکس این موضوع اتفاق افتاده است.

محبی با بیان اینکه کارخانجات لبنی به برند و در نتیجه کیفیت تولیدات خود اهمیت می‌دهند، افزود: شیرهای باکیفیت در کارخانجات مصرف می‌‌شود و آن دسته از محصولاتی که کیفیت پایینی دارند و از کارخانجات برگشت می‌خورند، در واحدهای سنتی فروش به مردم عرضه می‌شوند.

102/602

کد خبر: 627542

وب گردی

وب گردی