آخرین تحولات قیمت محصولات دامی در بازار/ مرغ ارزان شد

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: قیمت مرغ از روز گذشته تاکنون با روند نزولی همراه بوده است.

مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره تغییرات قیمت مرغ از روز گذشته تاکنون گفت: قیمت مرغ نسبت به روز گذشته 200 تومان کاهش داشته و نرخ این محصول در روز جاری به قیمت 5400 تومان در بازار عرضه شده است.

وی در ادامه گفت: نرخ مرغ در روز گذشته 5600 تومان بوده که نسبت به هفته گذشته ثابت و هیچ گونه تغییری نداشته است.

یوسف خانی درباره تغییرات قیمتی مرغ تا پایان هفته گفت: تا پایان هفته جاری قیمت مرغ ممکن است کاهش داشته باشد اما به هیچ عنوان شاهد افزایش قیمت مرغ نخواهیم بود.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی خاطرنشان کرد: نرخ مرغ زنده ۳۵۰۰ تومان، قیمت در عمده فروشی میدان بهمن ۴۸۰۰ تومان، درب کشتارگاه ۴۸۰۰ تومان و توزیع درب واحدهای صنفی ۴۹۰۰ تومان است.

یوسف‌خانی گفت: قیمت هرکیلوگرم ران مرغ با کمر را ۴۴۰۰ تومان و ران مرغ بدون کمر را برابر با قیمت مرغ و ۵۴۰۰ تومان اعلام کرد.

او با اشاره به کاهش جوجه ریزی مرغداران طی چند روز آینده گفت: به دلیل ضرر و زیان های بسیار زیادی که اخیرا مرغداران با آن مواجه شدند در نهایت تصمیم به کاهش جوجه ریزی برای رسیدن به تعادل بازار و همچنین میزان عرضه و تقاضا گرفتند.

یوسف خانی در خصوص میزان جوجه ریزی کنونی در طول 1 ماه گفت: در حال حاضر جوجه ریزی به میزان 105 میلیون در ماه است که امسال با کاهش 10 درصدی همراه خواهد بود که این امر منجر به کاهش عرضه و افزایش تقاضا خواهد شد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در پاسخ به این سوال که با توجه به نزدیکی ایام ماه رمضان و افزایش تقاضا، آیا کاهش جوجه ریزی منجر به افزایش قیمت نجومی مرغ در بازار نخواهد شد، گفت: براساس تجربیات سال های گذشته در ماه رمضان تقاضای مشتریان برای خرید مرغ از 5 روز قبل از ماه رمضان آغاز و نهایتا تا 2 هفته تقاضا ادامه خواهد داشت اما پس از طی شدن این بازه زمانی تا آخر ماه یک رکود بسیار زیادی بر بازار حاکم خواهد شد.

او در ادامه تصریح کرد: براساس پیش بینی های ما احتمال اینکه کاهش جوجه ریزی از تیر ماه آغاز شود و قیمت مرغ نزدیک به تیر ماه تا مرز 6400 تومان برود بسیار زیاد است.

یوسف خانی درباره نرخ ماهی در بازار گفت: از فروردین ماه تا کنون قیمت ماهی هیچ تغییری نداشته است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی نرخ جدید انواع ماهی را اینگونه بیان کرد: شیرجنوب ۲۴ هزارتومان، کپور ۱۵ هزارتومان، قزل‌آلا ۱۲ هزارتومان، شیرنیزه‌ای ۱۲ هزارتومان، تیلاپیا ۱۹ هزارتومان، سفید پرورشی(آمور جنوب) ۱۵ هزارتومان، آزاد دزفولی ۸ هزارو ۵۰۰ تومان، هامور جنوب ۱۹ هزار تومان، حلوا سیاه ۱۹ هزارتومان، شوریده ۲۶ هزارتومان، راشگوی جنوب ۳۲ هزارتومان، سرخو ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان، سارم و گیش ۸ هزارتومان، سنگ‌سر طلایی ۱۶ هزارتومان، سالمون نروژ ۳۶ هزارتومان، سنگ‌سر شهری ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان.

وی در پایان با اشاره به اینکه قیمت تخم مرغ همانند نرخ ماهی با هیچ تغییری همراه نبوده است، گفت: در حال حاضر قیمت تخم مرغ کیلویی 4200 تومان است.

401/602

کد خبر: 627718

وب گردی

وب گردی