برنامه شبکه های رادیویی ؛ از «قافله سالار عشق» تا «حیاط خلوت»

شبکه های رادیویی فرهنگ با «نیستان»، نمایش با «آینه و گنبد» و «آوای خورشید» و گفتگو با «حیاط خلوت» تازه های تولیدی خود را اعلام کردند.

به گزارش ایسکانیوز، سالار عقیلی و مازیار شاهی درباره آلبوم «قافله سالار عشق»، آرش اسکندرلو و گروه «هایکا» از اجرای ویژه خود در ایران یکشنبه ۵ اردیبهشت در برنامه موسیقی «نیستان» خواهند گفت.

در این برنامه فرنوش تدین کارشناس موسیقی آلبوم «قافله سالار عشق» اثری از مازیار شاهی به خوانندگی سالار عقیلی که در سوگ محمدرضا لطفی خوانده شده است معرفی می کند. سالار عقیلی و مازیار شاهی از محمدرضا لطفی و این آلبوم خواهند گفت.

در بخش دیگر برنامه ندا رادمهر گزارشگر برنامه با آرش اسکندرلو و گروهش «هایکا» که برای اولین بار در ایران اجرایی ویژه خواهند داشت، گفتگو می کند و خبرهای تکمیلی از نهمین جشنواره موسیقی نواحی را گزارش می دهد. نهمین جشنواه موسیقی نواحی ایران با دبیری ایرج نعیمایی از روز ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری در شهر کرمان برگزار می شود.

برنامه «نیستان» رادیو فرهنگ، برنامه ای با موضوع موسیقی ایرانی است که هر روز ساعت ۱۴:۳۰ پخش می شود.

این برنامه به تهیه کنندگی وحید رستگاری، دستیار تهیه فاطمه حق وردی و با اجرای فاطمه رکنی از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ و ای ام ردیف ۵۸۵ روی آنتن می رود.

پخش سریال رادیویی بر اساس گلستان سعدی

پخش سریال رادیویی «آینه و گنبد» به کارگردانی حمید منوچهری از روز یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه در رادیو نمایش آغاز می شود. «آینه و گنبد» را بابک صفی خانی بر اساس گلستان شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی به صورت نمایش رادیویی نوشته است.

در این سریال رادیویی، فریدون محرابی، مریم جلینی، محمد آقا محمدی، مهرداد عشقیان، فریبا متخصص، احمدگنجی، علی میلانی، امیر منوچهری، حوا الهویی، شهریار حمزیان، اکبر ملایی، کامیار محبی و تعداد دیگری از هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش پرداخته اند.

«آینه و گنبد» به گویندگی بهروز رضوی، صدابرداری رضا طاهری و افکت محمدرضا قبادی فر از فردا ساعت ۱۲:۱۵ دقیقه از رادیو نمایش پخش می شود.

«آوای خورشید» را از رادیو نمایش بشنوید

به مناسبت فرا رسیدن سالروز وفات بانو حضرت زینب (س)، نمایش رادیویی «آوای خورشید» به کارگردانی آشا محرابی از رادیو نمایش پخش می شود. این نمایش رادیویی را هاجر کوشکی نوشته است که به ماجراهای پس از واقعه عاشورا می پردازد .

در «آوای خورشید» هنرمندانی چون مروارید کریم پور، مرضیه صدرایی، ناهید مسلمی، بهادر ابراهیمی، فریبا طاهری، مهرداد مهماندوست، مهرخ افضلی و بهرام ابراهیمی به ایفای نقش می پردازند.

این نمایش به تهیه کنندگی اشرف السادات اشرف نژاد، صدابرداری پیروز صدرایی و افکت محمدرضا قبادی فر امشب ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن رادیو نمایش می رود.

حسن خجسته میهمان «حیاط خلوت» رادیو گفتگو

در جدیدترین برنامه «حیاط خلوت» از زاویه ای دیگر با حسن خجسته استاد دانشگاه، پژوهشگر و از بزرگان اهل فن در رادیو آشنا می شویم. خجسته از سال ۱۳۷۰ به جمع رادیو پیوست و معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران به مدت ۱۶ سال آخرین مسئولیت وی در این سازمان بوده است.

هماهنگ کردن مسئولیت های کاری و خانوادگی، کنترل شبکه های مختلف و طراحی‌های نو و ... از جمله محورهای این گفتگو است. جامعه شناسی رادیو، ‌تاملات جامعه شناختی درباره رادیو،‌ مطالعات جامعه شناختی درباره رادیو، جامعه شناسی رادیو و رسانه،‌ زنان، هویت و امنیت ملی از جمله کتاب‌های این پژوهشگر است که در این برنامه از «حیات خلوت» با حضور وی مرور خواهد شد.

برنامه «حیاط خلوت» به تهیه کنندگی زهرا بحریّـه و اجرای آلبرت کوچوئی، صبح یکشنبه ۵ اردیبهشت سـاعت ۶:۰۰ بـامداد از شبکه رادیویی گفتگو پخش می شود.

505502

کد خبر: 627777

وب گردی

وب گردی