در پرونده ثامن الحجج 800 هزار حساب تاکنون تعیین تکلیف شده است/19990 پرونده تصرف غیر مجاز اراضی در سال 95 منجر به حکم و صدور رای نهایی شد

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در نود و پنجمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه گفت:19990 پرونده تصرف اراضی در سال 95 منجر به حکم و صدور را نهایی شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، اژه ای با اشاره به اینکه 37297 هکتار از اراضی به دولت مسترد شده گفت: در برخی روستاها در استان زنجان که در آن تصرفات و ساخت و سازهای غیر مجاز صورت گرفته، است.

او گفت:ساخت و سازهادر دو روستا تخریب شده و تعدادی حکم قلع و قمع صادر شده است.

سخنگوی دستگاه قضاگفت: در پرونده شکایت ها از عربستان در فاجعه منا از مجموعه افرادی که در منا به شهادت رسیدند 185 نفر تاکنون شکایت کرده اند و 11 نفر از مصدومین شکایت کردند.

او گفت: در سال 95 با تلاش دستگاه نظارتی داخل قوه باندی در تهران دستگیر موسسه حقوقی تشکیل داده بودند که هم در تهران و هم در یکی از شهرستان های تهران چند دلال داشتند و چند وکیل را به کار گرفته بودند و توانسه بودند با برخی افراد داخل قوه نفوذ کرده بودند و به نام قوه قضاییه پول میگرفتند که حدود 8 نفر در این رابطه دستگیر شدند و پرونده هنوز در جریان است.

اژه ای در مورد پرونده بورسیه ها گفت: ریاست قوه از وزارت علوم درخواست کرد شکات به دستگاه قضایی مراجعه کنند و پرونده به قضات قوه قضائیه ارجاع داده شده و نظر نهایی در دیوان عالی کشور اعلام خواهد شد.

105105

کد خبر: 627892

وب گردی

وب گردی