گران‌ترین قلم هوشمند ساخته شد

در کنار دستگاه‌هایی که هرروز برای استفاده‌های روزمره در بازار تکنولوژی عرضه می‌شوند، طراحی گروهی از محصولات هم برای تخصص‌ها و کاربری‌های خاص است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، شرکت فرانسوی اوری (Orée) یکی از تولیدکنندگان این‌طور محصولات است که معمولا هنرمندان و طراحان را هدف خود قرار می‌دهد. قلم استایلوگراف (Stylograph) از تازه‌ترین محصولات این شرکت است که به‌وسیله‌ آن می‌توانید طرح‌های خود را همچنان که روی کاغذ می‌آورید، در دستگاه iOS یا اندرویدی خود داشته باشد.

این قلم از جنس مس خالص است و همراه با آن یک دفترچه و همچنین اپلیکیشن رایگان برای دریافت طرح‌ یا نوشته‌ها از روی کاغذ به درون دستگاه ارایه می‌شود.

کار با خودکار یا ابزارهای شبیه به آن، به‌خاطر حس آشنایی که برای طراحان و مهندسان معمار دارد، هنوز هم پرطرفدار و محبوب است اما کار با ابزارهای دیجیتال طراحی هم انعطاف‌پذیری‌هایی دارد که استفاده از آن‌ها را منطقی‌تر جلوه می‌دهد.

طراحان اوری می‌گویند استایلوگراف با ایده‌ی پیوند دادن این ابزارها به یکدیگر هر دو امتیاز را با هم دارد. با استفاده از استایلوگراف همزمان با طراحی یا نوشتن، هر آن‌چیزی که روی کاغذ ثبت می‌شود، از طریق بلوتوث به دستگاه منتقل می‌شود. این داده‌ها را می‌توانید به‌راحتی با اپلیکیشن‌های موردنظرتان ویرایش و تکمیل کنید.

اما این ابزار جدید به‌هیچ‌وجه ارزان نیست و اگر از آن دسته هنرمندانی هستید که هنوز با طراحی، نقاشی یا نقشه‌کشی روی صفحه‌های نمایش دیجیتال راه نیامده‌اید، برای زنده کردن حس‌تان باید بتوانید ۳۰۰ دلار پول بابت یک قلم بدهید! این قیمت تقریبا دوبرابر قلم‌های دیگر با شرایط نسبتا مشابه است.

تفاوت در این است که اولا استایلوگراف از طراحی منحصربه‌فرد و ارگونومیک با بدنه‌ی مسی بهره می‌برد و ثانیا به بعضی امکاناتی تجهیز شده که در محصولات رقیبش کم‌تر دیده می‌شود. جوهر این قلم پس از تمام شدن به‌راحتی تعویض می‌شود. نیازی نیست که حتما به‌دنبال جوهر مخصوص باشید؛ جوهرهای موجود در بازار برای خودکارهای معمولی درصورتی‌که دارای استاندارد D1 باشند، برای این قلم هم مناسب هستند. دیگر آن‌که اگر در هنگام انجام دادن کار دستگاه‌تان روشن نباشد، این قابلیت برای استایلوگراف وجود دارد که طرح یا نوشته‌ی شما را در حافظه‌ی خود ذخیره کند و بعدا آن را به دستگاه منتقل کند.

20103

کد خبر: 627955

وب گردی

وب گردی