مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی: دنبال تنگ کردن جا برای دفاتر بخش خصوصی نیستم

رئیس بنیاد سینمایی فارابی درباره موفقیت هایی که این بنیاد در بازار فیلم جشنواره جهانی فیلم فجر داشته است، گفت: چه در بازار فیلم تهران و چه در بازارهای جهانی فارابی حضور دارد و در دل همین مراودات نیز قراردادهایی امضا می شود که ما در طول سال نتیجه اش را می بینیم و اخبار توفیقات بین المللی فارابی را به مرور منتشر خواهیم کرد.

علیرضا تابش در گفتگو با خبرنگار سینمایی ایسکانیوز، درباره لزوم برگزاری دو جشنواره با یک نام، گفت: جشنواره بین الملل و جشنواره ملی می توانند مکمل هم باشند در جشنواره ملی تجاربی داشتیم که می شود در جشنواره جهانی از آن استفاده کرد و در جشنواره جهانی نیز تجربه هایی به دست آمده که می تواند حتما در جشنواره ملی استفاده شود.

او ادامه داد: اما نکته مهم درباره این دوره آن است که مدیرانی که دعوت به همکاری شده اند واقعا معدل تجربه شان در سینمای کشور در بخش خصوصی و دولتی معدل بالایی است و این ما را به استانداردهای خوب یک جشنواره بین المللی می تواند نزدیک کند، البته هر جشنواره بعد از برگزاری آن باید ارزیابی شود. ارزیابی جشنواره از دید من روی چند موضوع سینمای ایران می تواند تمرکز کند، یکی این که همکاری هایی که در بازار فیلم در ملاقات های بین مدیران، تهیه کنندگان، پخش کنندگان، انجام می شود چه دست آوردی برای سال سینمایی کشورمان خواهد داشت؟ آیا با گفتگوهای انجام شده در این جشنواره شاهد افزایش تولید مشترک با کشورهای خارجی خواهیم بود؟ نهایتا این که چه فیلم هایی در این جشنواره کشف می شود؟ و مجموع این ارزیابی ها است که موفقیت یک جشنواره را می توان با آن ارزیابی کرد.

رئیس بنیاد سینمایی فارابی، گفت: امیدوارم همه آن چیزی که آقای میرکریمی و دوستانشان برای جشنواره امسال طراحی کردند انجام شود و مخاطبین خارجی و ایرانی این جشنواره بتوانند استفاده مناسب را از برنامه های تدارک دیده شده ببرند.
علیرضا تابش درباره تاثیر بازار فیلم بر حضور پر رنگ تر بنیاد سینمایی فارابی در سینمای جهان،گفت: چه در بازار فیلم تهران و چه در بازارهای جهانی فارابی حضور دارد و در دل همین مراودات نیز قراردادهایی امضا می شود، بده بستان هایی صورت می گیرد که ما در طول سال نتیجه اش را می بینیم و اخبار توفیقات بین المللی فارابی را به مرور منتشر خواهیم کرد. این حضورها و تلاش ها را حرکت رو به جلو می بینم، نه تنها برای فارابی بلکه برای سایر موسسات وابسته به سازمان سینمایی و حتی بخش خصوصی.

او افزود: یک چیزی را توضیح بدهم که بنیاد سینمایی فارابی حقیقتا دنبال تنگ کردن جا برای دفاتر بخش خصوصی نیست، سیاست ما در این دوره آن است که به هر حال آنها هم بتوانند به صورت حرفه ای حضور داشته باشند و دیده شوند و انشالله که زمینه ای شود که نهادهای سینمایی و بخش خصوصی فعال سینما در بازار فیلم بتوانند به آن اهدافی که از قبل پیش بینی شده برسند.
رئیس بنیاد سینمایی فارابی در پاسخ به این سوال که آیا کشورهای حاضر در بازار فیلم جشنواره فجر می توانند برای بین المللی شدن سینمای ایران مفید باشند، گفت: امیدوارم که حضور آنها مفید باشد و آنها نیز از حضورشان در ایران نهایت استفاده را ببرند، ضمن اینکه ما هم به توافقات و تفاهماتی برسیم و تبادلات تسریع شود.

503502

کد خبر: 627981

وب گردی

وب گردی