دستور کار فعلی اصلاح طلبان از زبان عارف

عارف گفت: ارتقای جایگاه مجلس و رسیدن به یک مجلس مقتدر و درد آشنا با مسائل کشور، مجلسی که حساسیت لازم را داشته و اولویت آن رونق اقتصادی و مقابله با هرگونه ناهنجاری های اجتماعی باشد، هم اکنون در دستور کار اصلاح طلبان است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا عارف روز یکشنبه در جمع مردم زنجان در مسجد جامع این شهر افزود: 24 خرداد سال 92 با تشویق و فشار جوانان به میدان آمدیم و حضور مردم پیروزی و موفقیت اصلاح طلبان را تضمین کرد.
وی با بیان اینکه گام نخست را به شکل صحیح در 24 خرداد 92 برداشتیم، یادآورشد: پس از ایجاد تغییر در قوه مجریه در گام دوم نوبت قوه مقننه است که باید تغییر کند.
عارف اظهار کرد: ارتقای جایگاه مجلس و رسیدن به یک مجلس مقتدر و درد آشنا با مسائل کشور، مجلسی که حساسیت لازم را داشته و اولویت آن رونق اقتصادی و مقابله با هرگونه ناهنجاری های اجتماعی باشد، هم اکنون در دستور کار اصلاح طلبان است.
رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان، با بیان اینکه راهبرد اصلی اصلاح طلبان برای مجلس دهم در شش محور مطرح شده است، گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی خلق شده در خرداد 92، ارتقای جایگاه مجلس، اصلاح ترتیب نمایندگان مجلس از نظر تخصصی و کارایی، حضور زنان در مجلس، اجماع کامل در جبهه اصلاحات و رسیدن به یک مدیریت کامل و منسجم از جمله این راهبردها محسوب می شود.
وی خاطر نشان کرد: در این راهبردها مطرح کردیم که برای نخستین بار می خواهیم با برنامه بیاییم و ما یک برنامه در 128 بند تقدیم مردم کردیم و آن تعهد و میثاق ما با مردم است.
عارف به برنامه مجلس آینده در بخش اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: در بند نخست اصلاح ساختار اقتصادی و در بند دوم اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان و منتخب اول مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: اقتصادی که با سیاست های مترقیانه 24 گانه ای که دارد می تواند از دغدغه های امروز کشور در حوزه معیشت و اشتغال جوانان بکاهد و فرصتی برای رونق اقتصادی، مهار تورم و دیگر شاخص های توسعه اقتصادی باشد.
وی تاکید کرد: بند ششم تعهد اصلاح طلبان، کسب اکثریت کرسی های مجلس و تشکیل مجلسی همراه با مردم و همگام با دولت است.
عارف با بیان اینکه برای نخستین بار انسجام در شورای اصلاح طلبان وجود داشت و شورای عالی اصلاح طلبان همه را زیر یک چتر گرفت، ابراز کرد: تلاش شده است که بین نمایندگان و نامزدهایی که تایید صلاحیت شدند، نخبه ترین، مومن ترین و شایسته ترین ها انتخاب شوند.
به گزارش ایرنا، رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان و منتخب اول مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: تعصب ها و وابستگی های حزبی را کنار گذاشتیم و از صحن احزاب عبور کردیم برای آنکه به شایستگان برسیم.
وی اضافه کرد: ما در حال حاضر اکثریت قابل قبولی را در مجلس شورای اسلامی داریم اما اگر بخواهیم به تمام تعهدهای خود عمل و همه اصول و برنامه ها و فصل های قانون اساسی را اجرا کنیم، نیاز به اکثریت قاطع داریم.
عارف افزود: ما اعتقاد داریم که سهم گروه ها و فراکسیون های مختلف در مدیریت مجلس شورای اسلامی را باید بدهیم، شعار ما همدلی و همبستگی ملی در مجلس است و می خواهیم مجلس دهم یک الگویی برای اداره کشور باشد.
رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: می خواهیم شراکت را در داخل مجلس داشته باشیم و با دولت شراکت کنیم.
وی یادآورشد: ما خودمان را شریک دولت در برنامه های پیشرفت می دانیم، همدلی و همبستگی را در تمام سطوح در دستور خود قرار دادیم.
عارف اظهار کرد: می خواهیم، اخلاق و عقلانیت بر تمام شئون کشور حاکم شود و مزیت حکومت الهی ما اخلاق است.
رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: پیامبر اکرم(ص) می فرماید 'من برای اخلاق مبعوث شده ام'، بنابراین حتی نگاه اصلاح طلبان در سیاست اخلاق مداری نیست بلکه سیاست مبتنی بر اخلاق است و وسیله برای ما مهمتر از هدف است.
وی تصریح کرد: این توصیه را نیز به مدعیان دینداری کرده ایم و متاسفانه نتیجه آن را نیز دیده ایم و آنها نیز نتیجه آن را دیده اند.
عارف خاطر نشان کرد: مردم بارها و بارها به آنها جواب داده اند اما باز حاضر نیستند، بیایند و در چارچوب ارزش های انقلاب و معیارهای اخلاقی و در یک فضای صمیمی و جدی، با همدیگر رقابت کنیم و اجازه بدهیم که مردم در پای صندوق های رای انتخاب کنند.
وی ادامه داد: تجربه های گذشته حاکی از این است که مردم چندان رغبتی برای حضور ندارند و احساس می کنند در دور دوم رقابت خیلی مطرح نیست.
عارف با بیان اینکه برای ما تک تک آرا مهم است، تاکید کرد: بیایید پای صندوق های رای، بالا بودن آرا قدرت بیشتری برای فعالیت در مجلس و همراهی به ما می دهد.
وی ابراز کرد: در کنار برنامه های 128 گانه اصلاح طلبان، نمایندگان با دو ماموریت در سطح ملی و در سطح استانی مواجه هستند.
عارف تاکیدکرد: اعتقاد ما بر این است که باید جایگاه مجلس شورای اسلامی ارتقا یابد و دغدغه و طرح های مجلس در راستای طرح های ملی و مسائل کلان و دراز مدت کشور باشد.
رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان و منتخب اول مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: مشکلات و مسائل حوزه های انتخابیه را فراموش نمی کنیم، بنابراین عهده دار هستیم که مجمع نمایندگان استان، در جایگاه بالاتری قرار گیرد.
وی اضافه کرد: ما اعتقاد به مجمع نمایندگان استانی داریم که نمایندگان استان با هم و با توجه به اولویت های استان، مسائل را پیگیری کنند.
عارف افزود: ارتقای مجامع استانی را در دستور کار خود داریم و برای آنکه مجامع بتوانند برای استان خود اقدامات لازم را انجام دهند، نیاز به همدلی و همراهی مجمع داریم.
وی با بیان اینکه پشتوانه نظام و انقلاب ما مردم و آرای آنان بوده است، یادآورشد: تک تک آرای مردم در حل و فصل مشکلات کشور و منطقه موثر بود و کارایی رای مردم را نیز در عرصه های مختلف دیده ایم.
عارف اظهار کرد: اگر دولت می تواند برجام را در مذاکره با قدرت های بزرگ دنیا به نتیجه برساند، به پشتوانه مردم و توکل به خداوند و رهنمودهای مردم و رهبری است و مردم هستند که این انرژی را به مسئولان و جوانان خود می دهند.
دور نخست انتخابات در سراسر کشور و زنجان هفتم اسفند سال گذشته برگزار و در نتیجه آن تنها سید مرتضی خاتمی از حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود انتخاب شد.
در نتیجه همین انتخابات از حوزه انتخابیه زنجان و طارم ' سید افضل موسوی، فریدون احمدی، کریم خانمحمدی و علی وقفچی'، از حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه 'محمدرضا خانمحمدی و احمد عزیزی و از حوزه انتخابیه خدابنده ' احمد بیگدلی و سید البرز حسینی' به دور دوم انتخابات راه یافتند.
مجلس شورای اسلامی دارای 290 کرسی است که از این تعداد پنج کرسی مربوط به نمایندگان استان زنجان است.
مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ 10 اردیبهشت جاری در 56 حوزه انتخابیه در 21 استان کشور برگزار می شود تا تکلیف 69 کرسی باقی مانده تعیین شود که از این تعداد چهار کرسی مربوط به استان زنجان است.

201/201

کد خبر: 628048

وب گردی

وب گردی