به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در مورد خط مترو جدید التاسیس فاطمی تجریش با اشاره به تقاضای بالای مسافر در این مسیر گفت: به دلیل حجم بالای مسافر عملا نیازمند احداث چنین خطی هستیم.
او با بیان اینکه خیابان ولیعصر(عج) به لحاظ زیست محیطی استثنایی و جز خیابانهای انگشتشمار در دنیا است گفت: برهمین اساس باید تلاش کنیم تا این خیابان حفظ شود و ایجاد مترو نیز میتوانند در این راستا کمک کننده باشد چراکه کاهش تردد خودروهای شخصی آسیب کمتری به درختان وارد میکند و قطعا ایجاد تونل مترو در اعماق 40 متری زمین نیز آسیبی و ارتباطی با فضای سبز سطح خیابان ندارد.
تشکری هاشمی با بیان اینکه با حمایت از بخش خصوصی، این بخش میتواند به طور جدی به حوزه حمل و نقل که توجیه اقتصادی نیز دارد، وارد شود در پاسخ به برخی شائبات مبنی بر نقش یک برج ساز در ایجاد این خط مترو گفت: پاسخ این سوال که آیا ایجاد مترو با برج سازی ارتباطی دارد یا خیر؟ پاسخ منفی است چراکه برج سازان براساس ضوابط شهرسازی و کمیسیون ماده 5 و فارغ از اینکه مترویی در نزدیکی پروژه باشد یا خیر، باید کار خود را انجام دهد و اینکه ساخت و ساز را با مترو پیوند دهیم دو موضوع بی ارتباط با یکدیگر هستند.
تشکری هاشمی در مورد میزان اعتبارات این خط نیز افزود: برآورد اولیه نشان میدهد لازم نیست برای احداث خط مترو فاطمی - تجریش پایانه بزنیم چراکه یک خط اتصالی بین خط یک، سه و شش است؛ بنابراین هزار میلیارد تومان برای احداث این خط لازم است.
20106