بیادی: مردم جواب این نامهربانی ها را خواهند داد

نایب رییس پیشین شورای شهر تهران گفت: یکی از معضلات جدی جامعه پارلمانی و مجلس ما، شکل برگزاری انتخابات و و دیگری نحوه ورود و تعیین صلاحیتهای نامزدهای انتخابات است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آستان، حسین بیادی نایب رییس پیشین شورای شهر تهران می گوید: مجلس آینده با توجه به وجود عدم ساختار مناسب در جامعه اجرایی و عدم تفکر حزبی و متناسبل نبودن نوع برگزاری انتخابات، معلوم نیست نتیجه ای بهتر از مجالس قبل داشته باشد. متاسفانه علی رغم اینکه اکثریت قریب به اتفاق رجل سیاسی کشور از این نابسامانی در جامعه سیاسی مخصوصا عدم کارکرد حزبی رنج می برند و به گونه های مختلف نظر خود را بیان نموده اند، اما همچنان این معضل وجود داشته و خواهد داشت.

حسن بیادی همچنین ادامه داد: ظاهرا برخی از سیاسیون منتظر یک امداد غیبی برای رفع این معضلات هستند و نتیجه منفی عملکرد خود را دائما به گردن دیگران می اندازند و از این طریق اشتاباهات و عدم کارایی خود را در نزدم مردم و افکار عمومی توجیه می کنند. غافل از اینکه مردم کاملا هوشیار هستند و به موقع جواب این نامهربانی ها را خواهند داد و با توجه به توسعه فضاهای غیرقابل مجازی با این نابسامانی ها برخورد و نظرات معترضانه خود را بیان خواهند کرد.

آستان نوشت، وی همچنین اظهار داشت: یکی از معضلات جدی جامعه پارلمانی و مجلس ما، شکل برگزاری انتخابات و و دیگری نحوه ورود و تعیین صلاحیتهای نامزدهای انتخابات است. با این شیوه انتخابات شایسته سالاری و تخصص و البته تعهد مورد کم لطفی قرار می گیرد و باندهای متصل به قدرت و ثروت، به صورت قبیله ای و عشیره ای پیروز میدان می شوند و بعضی هم به خاطر سخت گیری در تایید صلاحیت، محقرانه وارد مجلس می شوند. لذا با این شیوه نتیجه مطلوبی نسبت به آنچه باید باشد، نخواهیم گرفت.

بیادی درباره حرف و حدیثهایی که راجع به ریاست مجلس طرح می شود، گفت: می توان بدون هیچ شک و تردیدی، اینطور اذعان داشت که علی لاریجانی گزینه مطلوبی برای جلوس روی صندلی اول بهارستان است تا بتواند کارنامه قابل دفاعش در دوره های هشتم و نهم، برای سومین بار متوالی، به همه نشان بدهد که از توانمندی بالایی برای ریاست بر قوه مهم مقننه برخوردار است.

وی بیان کرد:در هر صورت با توجه به اهمیت موفقیت مجلس دهم در برابر مشکلات و نظارت پیگیری مساله مهم برجام و پسابرجام با تعامل جناحین می شود. مدیریت های کلان و متوسط مجلس را به شایستگان سپرد و آینده مجلس را با تعیین و تهیه نقشه راه و برنامه ای و نظارت محور نمودن به نقطه مطلوب رساند.

حسن بیادی در پایان اظهاراتش تاکید کرد که در حال حاضر به دلیل عدم نظارت صحیح و عدم کارایی دیوان محاسبات در برخورد با تخلفات برنامه ای دولت و غیر واقعی بودن تفریغ بودجه دولت ها و دستگاه های اجرایی هر چه خواسته اند انجام داده و هیچ پاسخگویی جدی مشاهده نمی شود که با توجه به قرار گرفتن کشور، در برهه فوق العاده حساس پسابرجام، فضایی به وجود آید که از طریق آن، برنامه هایی که برای کاهش مشکلات و کمرنگ شدن تهدیدها در نظر گرفته شود، به بهترین شکل ممکن اجرایی شود تا از این طریق توسعه و تعالی به هدفی محقق تبدیل شود.

202/201

کد خبر: 628106

وب گردی

وب گردی