ستاره موسیقی کونگو روی صحنه درگذشت

«پاپا وِمبا» چهره محبوب موسیقی آفریقا حین اجرای کنسرت، روی صحنه افتاد و پیش از رسیدن به بیمارستان درگذشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از بیبیسی، «پاپا ومبا» خواننده و نوازنده مشهور اهل کنگو و از محبوب‌ترین چهره‌های موسیقی آفریقایی بود که در سن 66 سالگی درگذشت.

این موسیقی‌دان که از صبح شنبه حال خوبی نداشت، هنگام اجرای کنسرت روی صحنه غش کرد و پیش از رسیدن به بیمارستان و روشن شدن علت اصلی این اتفاق، جان سپرد.

ترکیب موسیقی آفریقایی، کوبایی و غربی توسط او، یکی از محبوب‌ترین سبک‌های موسیقی بود. «پاپا ومبا» در سراسر جهان تور برگزار و با هنرمندانی مانند «پیتر گابریل» انگلیسی ترانه ضبط کرد.

دلیل مرگ این هنرمند هنوز مشخص نشده است.

«ومبا» سال 1494 با نام اصلی «شونگو ومبادیو پنه کیکومبا» در کنگو به دنیا آمد. او فعالیت موسیقیایی خود را با شرکت در گروه‌های کُر مذهبی شروع کرد. «ومبا» فردی بود که به مدرن شدن موسیقی «رومبا»ی کنگو کمک کرد و با ژانری که ابداع کرد، تأثیر به‌سزایی در موسیقی آفریقا گذاشت.

او در فیلم‌های «زندگی زیباست» (1987) و «بازی‌های وحشیانه» (1997) هم ایفای نقش کرده بود.

این هنرمند سال 2004 به جرم قاچاق انسان در فرانسه دستگیر و به سه‌ماه حبس محکوم شد. او مهاجران غیرقانونی را به جای اعضای گروه خود جا زده بود. دادگاه بلژیکی در سال 2012 بار دیگر او را به همین جرم محکوم کرد. «ومبا» در این پرونده 22 هزار یورو جریمه شد و 15 ماه به زندان افتاد.

چهره‌های متعددی از جمله وزیر فرهنگ کنگو و هنرمندان عرصه موسیقی، از دست دادن «پاپا ومبا» را تسلیت گفته‌اند.

507502

کد خبر: 628233

وب گردی

وب گردی