مولاوردی :رشد آسیب‌های اجتماعی در کشور بسیار نگران کننده و خطرناک است

مولاوردی با بیان اینکه جامعه ما هم اکنون میراث دار یک توسعه نامتوازن است گفت: رشد آسیب‌های اجتماعی در کشور بسیار نگران کننده و خطرناک است بنابراین اگر سیستم قضایی ما نتواند تمهیدات لازم برای زنان ایجاد کند و پا به پای آسیب‌های اجتماعی به پیش رود و آنها را برطرف کند ما نمی توانیم در انتظار نشسته و از اقدامات کوتاه مدت غافل شویم.

به گزارش ایسکانیوز، مولاوردی، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده امروز در همایش مددکاری اجتماعی و مطالبه گری اجتماعی گفت:حوزه مددکاری دو روی یک سکه است که شامل حقوق انسانی و مدنی می شود.

او جمعیت زنان را به عنوان یکی از اصلی‌ترین گروه‌های نیازمند به مددکاری اجتماعی دانست و گفت: این جمعیت مددپذیر و مددکار است و در طول تاریخ زنان به کمک سایر انسان‌ها آمده‌اند بنابراین قابلیت و ظرفیت مددکار بودن را دارند. باتوجه به اینکه همواره زنان بیشتر در معرض آسیب پذیری و متضرر شدن از آسیب‌های اجتماعی قرار دارند بنابراین مددکارانی هستند که می‌‌توانند به عنوان مددجو نیز تحت حمایت واقع شوند.همه ما واقف هستیم که نادیده گرفتن این حق و حقوق در مطالعات اجتمای تاثیرگذار در هنجارهای اجتماعی است .

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اضافه کرد :رشد آسیب های اجتماعی یکی از نتایج جامعه گذار است به همین منظور نیاز به مداخله نهادهای اجتماعی ضروری است زیرا در صورت عدم حمایت و مداخله نهادهای اجتماعی زنان اولین گروه قربانیان آسیب‌های اجتماعی هستند.

او تاکید کرد: اورژانس های اجتماعی را باید یک ضرورت بدانیم امداد رسانی به موقع و اورژانسی با نهادها و سازمان های به موقع یک حق انسانی است.

او با اشاره به خبر شکنجه 21 روزه اعظم زن مشهدی توسط همسر معتادش گفت:به دلیل وجود همین خلاهای قانونی زنی قربانی اعتیاد همسر خود شد. همچنین در بررسی‌های صورت گرفته از سوی معاونت زنان مشخص شد این زن قبل از وقوع حادثه نیز چندین بار به مراکز مشاوره‌ای و مراجع قضایی مراجعه کرده اما طبق روال معمول به بازگشت به کانون خانواده تشویق و توصیه شده است.

مولاوردی با بیان اینکه جامعه ما هم اکنون میراث دار یک توسعه نامتوازن است، افزود: رشد آسیب‌های اجتماعی در کشور بسیار نگران کننده و خطرناک است بنابراین اگر سیستم قضایی ما نتواند تمهیدات لازم برای زنان ایجاد کند و پا به پای آسیب‌های اجتماعی به پیش رود و آنها را برطرف کند ما نمی توانیم در انتظار نشسته و از اقدامات کوتاه مدت غافل شویم.

20103

کد خبر: 628305

وب گردی

وب گردی