تجاری‌سازی   طرح‌های دانش‌بنیان و فناورانه دریایی

دبیر کارگروه تجاری سازی و توسعه بازار ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی گفت: یکی از اولویت‌های ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی در سال جدید تجاری سازی طرح های دانش بنیان و فناورانه دریایی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، امین حاجی محمدی افزود: اجرایی سازی نقشه راه فناوری‌های دریایی کشور، حمایت از حضور صنایع دریایی کشور در مجامع بین المللی، برگزاری جلسات مشترک با ارگان‌های دریایی و شرکت‌های دانش بنیان، اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان دریایی و حمایت از استاندارد سازی تجهیزات دریایی ساخت داخل از برنامه های این ستاد در سال 95 به شمار می رود.
دبیر کارگروه تجاری سازی و توسعه بازار ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی در خصوص ارزیابی طرح های فناورانه که از سوی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‏بنیان دریایی به انجام رسیده است، گفت: در این راستا 68 طرح فناورانه دریایی جهت ارزیابی و بررسی و حمایت به این ستاد ارسال شده است. از میان طرح‌های واصله، 25 طرح مورد تایید، 33 طرح در حال بررسی و 10 طرح رد شده است.
به گفته او به منظور ارزیابی تخصصی طرح های فناورانه و حمایت هدفمند از آن‌ها، طرح‌ها در کمیته ارزیابی و نظارت بر طرح‌های فناورانه دریایی بررسی و تصویب می‌شود.
حاجی محمدی گفت: پیش بینی شده است در راستای اهداف کارگروه، اقداماتی از قبیل حمایت از تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه اولویت‌دار مورد نیاز کشور، حمایت از طرح‌های فناورانه مورد نیز سازمان‌ها و ارگانهای دریایی کشور،اعطای تسهیلات قرض الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی و شرکت در نمایشگاه دریایی بین‌المللیSMM آلمان با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی اجرا شود.
او با اشاره به لزوم و اهمیت کارگزار دریایی در حوزه دریا گفت: پیرو جلسات برگزار شده بین کارشناسان ستاد و کارشناسان اداره امور شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و لزوم وجود کارگزار ارزیاب دانش بنیان دریایی در این حیطه، با هماهنگی های انجام شده ، موسسه رده بندی ایرانیان به عنوان کارگزار دریایی معرفی شد. این موسسه از ابتدای شهریور ماه 94 فعالیت خود را آغاز کرده است.
دبیر کارگروه تجاری سازی و توسعه بازار ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی ادامه داد: برگزاری پاویون تخصصی صنایع دریایی ایران در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی روسیه (NEVA 2015) از دیگر اقدامات مهم کارگروه تجاری سازی و توسعه بازار ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی در سال 94 بوده که می توان به آن اشاره کرد.
20103

کد خبر: 628325

وب گردی

وب گردی