جوانان معتاد 50 درصد کمتر از افراد عادی  عمر می کنند

زندگی و طول عمر جوانان معتاد 50 درصد نسبت به سایر افراد جامعه کمتر است و سلامتی آنها با چالش‌های بسیاری همراه می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز رئیس انجمن پزشکان عمومی با بیان اینکه زندگی و طول عمر جوانان معتاد 50 درصد کمتر از افراد عادی است به آستان گفت: جوانان ما از عوارض اعتیاد به ویژه از نوع صنعتی آگاهی زیادی ندارند.

ایرج خسرونیا گفت: وسایل ارتباط جمعی همچون رادیو و تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد می‌توانند نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.

او بر لزوم نمایش زندگی فلاکت بار معتادان توسط رسانه‌های جمعی اشاره کرد و افزود: اعتیاد عوارض بسیار زیادی را به همراه دارد و سبب بروز مشکلات شدیدی در جوامع می‌شود بنابراین پیشگیری از این معضل اجتماعی یک ضرورت است و همه باید دست به دست هم دهیم تا اقدامات لازم را جهت پیشگیری از اعتیاد انجام دهیم.

رئیس انجمن پزشکان عمومی ادامه داد: رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر بسیار حائز اهمیت است و در صورت تحقق این موضوع به صورت کامل و جامع می‌توانیم به کاهش اعتیاد و پیشگیری از مصرف مواد مخدر امیدوار باشیم. وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های علمی نیز در این راستا می‌توانند همکاری داشته باشند و برنامه‌های زیادی را همگام با سایر دستگاه‌ها ایفا کنند.

خسرونیا با تأکید بر اینکه باید جوانان را آموزش داد و اطلاعات آنها و خانواده‌هایشان را بروز کرد، افزود: بخشی از کتاب‌ها و ساعت‌های درسی باید به موضوع پیشگیری از اعتیاد و مبارزه اجتماعی با مواد مخدر اختصاص یابد چرا که این معضل در حال فراگیر شدن است و باید جهت خشکاندن ریشه‌های آن به صورت جدی گام برداشت.

او ریشه اعتیاد را در کشور فقر، مشکلات مالی و عدم مطالعه مطبوعات توسط مردم برشمرد و گفت: سواد مطبوعاتی و اشتغال در پیشگیری از اعتیاد بسیار موثر است و هرچند که اعتیاد علل مختلفی می‌تواند داشته باشد ولی عمده ریشه آن فقر و بیکاری بوده و لازم است که مسئولان و دست‌اندکاران گام‌های اساسی را در این زمینه بردارند.

رئیس انجمن پزشکان عمومی به عوارض اعتیاد اشاره کرد و گفت: اینکه امروزه دختران و جوانان درگیر معضل مواد مخدر می‌شوند نشان از عدم آگاهی و دانش آنها دارد؛ چرا یک زن ایرانی برای کسب زیبایی دست به هرکاری می‌زند که سرانجام آن نابودی زندگی است؟! این مسئله باید ریشه یابی شود و اقدامات لازم برای این موضوع صورت گیرد.

خسرونیا با بیان اینکه جوانان ما از عوارض اعتیاد به ویژه از نوع صنعتی آگاهی مناسبی ندارند گفت: اعتیاد به مواد صنعتی علاوه بر اینکه زندگی فرد را به خطر انداخته، جامعه را با مخاطرات زیادی همراه می‌کند. امروزه بسیاری از تصادفات شبانه و قتل و نزاع‌ها به دلیل توهم ناشی از روان‌گردان‌ها به وقوع می‌پیونند و افراد جامعه باید نسبت به این مسائل آگاه و هشیار باشند.

او گفت : جوانانی که به سمت مواد مخدر سوق می‌یابد زندگی و طول عمر آنها 50 درصد نسبت به سایر افراد جامعه کاهش می‌یابد و سلامتی آنها با چالش‌های بسیاری همراه می‌شود لذا با همکاری همه مردم و مسئولان باید اقدامات اساسی برای پیشگیری اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر صورت گیرد.


105105

کد خبر: 628332

وب گردی

وب گردی