محصولات ایران خودرو در آذربایجان مونتاژ می شود

معاون صادرات و امور بین المللی ایران خودرو گفت: طبق تفاهمنامه امضا شده با شرکت «آزیوروکار» جمهوری آذربایجان، محصولات ایران خودرو به صورت قطعات جدا از هم به این کشور صادر و مونتاژ در آنجا انجام می شود.

به گزارش تارنمای ایران خودرو، «سعید تفضلی» اضافه کرد: ایران خودرو در آذربایجان هیچ گونه سرمایه گذاری نمی کند و مشارکت به صورت ارائه خدمات فنی و مهندسی برای راه اندازی خط مونتاژ خواهد بود.
تفضلی افزود: پیش از این، صادرات ایران خودرو به صورت محصول آماده و کامل صورت می گرفت.
وی گفت: محصولات ایران خودرو در بازار آذربایجان شناخته شده است و مردم این کشور خودروهایی مانند سمند، سورن و رانا را به خودروهای چینی ترجیح می دهند.
این مسئول اضافه کرد: با راه اندازی خط مونتاژ محصولات ایران خودرو در جمهوری آذربایجان، ‌این کشور به پایگاه صادراتی ایران خودرو در منطقه تبدیل و تولیدات ایران خودرو از طریق آن به سایر کشورهای همسایه صادر می شود.
معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو تولید سمند، سورن و رانا را بخش نخست برنامه تولید دانست و گفت: طبق مذاکرات صورت گرفته تولید خودروهای تجاری برای ناوگان حمل و نقل شهری در آذربایجان نیز پیش بینی شده است.
اوایل اردیبهشت ماه، «محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس کمیسیون اتاق مشترک جمهوری اسلامی ایران- جمهوری آذربایجان و «شاهین مصطفی یف» وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان، چهار سند همکاری امضا کردند که یکی از آنها تفاهمنامه راه اندازی سایت مونتاژ خودرو سواری از سوی ایران خودرو در شهر «نفت چاله» با سرمایه گذاری طرف آذری بود.

401/601

کد خبر: 628386

وب گردی

وب گردی