بررسی علل ازدواج نکردن زنان مطلقه 20 تا 45 سال تحت پوشش کمیته امداد

اشرف عسکری باغمیانی می‌گوید که بیش از یک سال و نیم زمان برای به سرانجام رساندن پایان‌نامه خود وقت گذاشته و کار تحقیقاتی انجام داده است.

به گزارش ایسکانیوز، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی با انتخاب موضوع اجتماعی علل عدم ازدواج زنان مطلقه 20 تا 45 سال تحت پوشش کمیته امداد به شیوه تحلیل روایت و با راهنمایی سیدرضا جوادیان به مسئله مهم عدم ازدواج این قشر از جامعه پرداخته است.

او در ادامه بیان کرد: با بررسی‌ها و تحقیقاتی که از 25 نفر از زنان مطلقه تحت پوشش کمیته امداد داشته‌ام، مهمترین علت عدم ازدواج آنان حل نشدن ترس‌ها و نگرانی‌های گذشته است به همین دلیل نگرش و احساسات منفی نسبت به تشکیل زندگی مجدد دارند، بنابراین پیشنهاد ازدواج مجدد را رد می‌کنند. هر چند شرایط مداخله‌گر مانند مسائل مربوط به فرزندان و عوامل زمینه ای چون شرایط خواستگاران به عدم پذیرش ازدواج مجدد دامن می‌زند.

این فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی یزد که خود نیز از مددکاران کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) است، عامل وجود ترس‌ها و احساسات منفی را نکوهش طلاق و زن مطلقه در جامعه، یاس و طردشدگی و انزوای زنان مطلقه در جامعه، عدم پذیرش خود و اعتماد به نفس ذکر و اظهار کرد: در بخش پایانی این تحقیق پیشنهادهای کاربردی ارائه کرده‌ام که برای نمونه می توان برگزاری دوره های بازسازی پس از طلاق برای زنان مطلقه، برگزاری دوره های پیش ازدواج برای ازدواج مجدد، آموزش و مشاوره خواستگاران در ارتباط با فرزندان زنان مطلقه را نام برد.

20101

کد خبر: 628436

وب گردی

وب گردی