فرزندان اعظم می‌توانند به طور دائم در مراکز بهزیستی نگه‌داری شوند/وضعیت نگه‌داری «اعظم» به حکم قضایی بستگی دارد

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه فرزندان اعظم می‌توانند به طور دائم در خانه فرزندان بهزیستی نگه‌داری شوند، گفت: وضعیت نگه‌داری «اعظم» به حکم قضایی بستگی دارد.

به گزارش ایسکانیوز و یه نقل از ایسنا، غلامحسین حقدادی با بیان اینکه برای وضعیت نگه‌داری اعظم باید تکلیف قانونی روشن شود، گفت: معمولا در چنین مواردی بهزیستی براساس حکم قضایی عمل می‌کند، افراد کوچک و نیازمند نگه‌داری می‌شوند یا به فرزندخواندگی سپرده می‌شوند، البته در این موارد اولویت تحویل فرزندان به مادر است که در صورت وجود شرایط مناسب این امر نیز انجام می‌شود.

او افزود: بحث نگه‌داری مادر از فرزندان متفاوت است زیرا فردی بالغ است و معلول و سالمند نیز نیست، بنابراین به طور دائمی تحت حمایت‌های بهزیستی قرار نمی‌گیرد.

حقدادی ادامه داد: این بانو به عنوان زن سرپرست خانوار در نظر گرفته می‌شود و تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد قرار می‌گیرد که در این صورت از حمایت‌های مختلف نظیر دریافت مستمری، حق بیمه، ارائه سرمایه کار، حمایت از اشتغال و ... بهره‌مند می‎‌شود.

او در این باره گفت: در شرایط فعلی روحی که «اعظم» قرار داشته و نیاز به پناهگاه نیز دارد، دولت وظایفی را تعیین کرده تا این بانو در خانه سلامت یا خانه امن ساکن باشد.

20106

کد خبر: 628498

وب گردی

وب گردی