دست‌اندازی دامداران و کشاورزان به اراضی 100 هزار هکتاری دریاچه ارومیه/زمین‌خواری در دریاچه ارومیه کذب است

زمین‌خواری در دریاچه ارومیه و ضرورت مراقبت از بخش غیرقابل احیای این دریاچه در مقابل تعدی‌ها موضوعی است که برای اولین بار از سوی عیسی کلانتری، دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در جلسه ای با سازمان حفاظت محیط زیست مطرح شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، ادعایی که مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد اجرای دریاچه ارومیه نیز به نحویی مهر تایید بر آن زد و در این راستا از دست‌اندازی دامداران و کشاورزان منطقه به اراضی 100 هزار هکتاری دریاچه ارومیه خبر داد و تاکید کرد که زمین خواری لزوما به معنای ساخت ویلا در یک منطقه نیست.

پرویز آراسته مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی نظر متفاوتی دارد و وقوع هر نوع زمین خواری در دریاچه ارومیه را رد می‌کند و در عین حال از اجرای طرح حفاظت فیزیکی حاشیه دریاچه ارومیه خبر می‌دهد.

پرویز آراسته با تاکید بر اینکه به هیچ وجه زمین‌خواری در داخل پارک ملی دریاچه ارومیه صورت نگرفته است، گفت: حضور دام در دریاچه به معنای زمین‌خواری نیست، زمین‌خواری به این معناست که تغییری در کاربری صورت گیرد.

او ادامه داد: امسال طرح حفاظت فیزیکی حاشیه دریاچه ارومیه را از میاندوآب تا سلماس اجرا می‌کنیم، و اجازه چرای دام و کشاورزی هم نخواهیم داد.

آراسته با تاکید بر اینکه با جدیت جلوی حضور دام در آن منطقه گرفته می‌شود، افزود: پوشش گیاهی منطقه به منظور تثبیت شن روان و ریزگردها است.

20106

کد خبر: 628557

وب گردی

وب گردی