مصباحی‌مقدم: مشکلات بازگشایی کامل سوئیفت را نقض اجرایی شدن برجام  می دانم

یک عضو مجمع نمایندگان تهران گفت:در حال حاضر سوئیفت برای معاملات کوچک آن هم با بانکهای درجه دوم و سوم اروپایی برقرار بوده و این امکان تاکنون با بانک‌های بزرگ اروپایی و آمریکایی ایجاد نشده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مردم تهران، با اشاره به مشکلات تاخیر در بازگشایی سوئیفت درپی تعهدات طرف غربی در برجام، گفت: سوئیفت هم برقرار است و هم برقرار نیست.

وی افزود: در حال حاضر سوئیفت برای معاملات کوچک آن هم با بانکهای درجه دوم و سوم اروپایی برقرار بوده و این امکان تاکنون با بانک‌های بزرگ اروپایی و آمریکایی ایجاد نشده است.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه نواقص بازگشایی سوئیفت در قالب برجام نوعی خسارت اقتصادی به کشور است، تاکید کرد: در برجام بنا بر این بود که تحریم‌ها یکجا و به طور قاطع برداشته شود، ولی ما در حال حاضر شاهد عکس‌العمل دیگری از طرف غربی هستیم که جر زنی معنا دارد.

مصباحی‌مقدم در ادامه با بیان اینکه بدعهدی در برجام از سوی کشورهایی انجام می‌شود که برخی فکر می‌کنند دوستان نزدیکی هستند و هنوز هم می‌شود بر سر مسائل دیگری با آنها مذاکره کرد، اظهار داشت: واقعیت امر این است، دشمنان کشور دشمنی خود را به شدت ادامه داده و از طرفی می‌گویند تحریم‌ها برداشته و سوئیفت باز شده است و از طرفی دیگر به گونه‌ای عمل می‌کنند که هیچکس نتواند اقدامی جدی در برابرشان انجام دهد.

نماینده مردم تهران در پایان خاطرنشان کرد: بنده مشکلات بازگشایی کامل سوئیفت را نقض اجرایی شدن برجام معنا می‌کنم.

203/201

کد خبر: 628561

وب گردی

وب گردی