حافظی: بهای دفع پسماندهای ویژه در صورت ساخت زباله سوز افزایش یابد

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، گفت: طبق مصوبه سال 92 شورای شهر تهران باید بهای دفع پسماندهای ویژه در صورت ساخت زباله سوز افزایش یابد.

به گزارش ایسکانیوز، رحمت الله حافظی در بررسی لایحه «اصلاحیه بند الف مصوبه تعیین بهای خدمات و چگونگی اعمال نظارت بر جمع آوری و دفع پسماندهای ویژه پزشکی، صنعتی و کشاورزی در شهر تهران» با بیان اینکه شورای شهر تهران در بهمن ماه سال 92 درباره پسماندهای پزشکی تصمیم گیری کرده است، گفت: شهرداری تهران اواخر سال گذشته اصلاحیه برای اصلاح قیمت پسماندهای پزشکی به شورا ارائه کردکه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران پس از برگزاری جلسات متعدد با این اصلاحیه موافقت نکرد.
او با بیان اینکه متن مصوبه قبلی شورا در این زمینه علل اصلی رد این لایحه در کمیسیون تخصصی است، تاکید کرد: در تبصره 10 مصوبه قبلی شورا آمده است که شهرداری تهران امکانات فنی خود را به منظور امحای پسماند های بهداشتی و درمانی برابر استانداردها، روزآمد کند که هنوز این اتفاق رخ نداده است. البته این نهاد موفق شده تا پسماندهای وبژه را در سلول بهداشتی دفن کند در حالی که پیش از این پسماندهای ویژه در دل پسماندهای خانگی دفن می شد.
رئیس کمیسیون سلامت، شورای شهر تهران با بیان اینکه در دنیا برای امحای پسماندهای ویژه از زباله سوز استفاده می شود اما در پسماندهای ویژه شهر تهران این موضوع محقق نشده است، تاکید کرد: در بند 5 ماده 2 مصوبه تعیین بهای خدمات و چگونگی اعمال نظارت بر جمع آوری و دفع پسماندهای ویژه پزشکی آمده است که در صورت احداث واحد زباله سوز مرکزی پسماندهای ویژه توسط شهرداری تهران یا بخش خصوصی واجد شرایط هزینه امحای این پسماند به روش زباله سوز به ازای هر کیلو 932 تومان باشد و جایگزین هزینه به روش دفع بهداشتی با قیمت هر کیلو 278 تومان شود.
او ادامه داد: بر این اساس قرار شد که شهرداری تهران زباله سوز بسازد که هنوز عملیاتی نشده است از این رو باید بهای پسماندهای ویژه در صورت ساخت زباله سوز افزایش یابد.
حافظی همچنین با بیان اینکه کمیسیون حقوقی نیز اصلاحیه شهرداری را فاقد جنبه حقوقی دانست و تصمیم گیری در این باره را به کمیسیون تخصصی واگذار کرده است، گفت: کمیسیون معماری و شهرسازی شورا پیشنهاد کرده که با توجه به اینکه این اصلاحیه متوسط افزایش 1.7 برابر را دارد از این رو شهرداری تهران مستندات و گزارشی از دلایل افزایش را به شورا ارائه کند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: کمیسیون بودجه نیز با رد لایحه موافقت کرده است.

20106

کد خبر: 628564

وب گردی

وب گردی