ولایتی: راه مقابله با آمریکایی ها استقامت در برابر زیاده خواهی های آنها است

 رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، برداشت دو میلیارد دلار اموال ایران را دزدی بین المللی دانست و گفت: ایران در احقاق حقوق خود مُصر است و آن را از آمریکایی ها پس خواهد گرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، علی اکبر ولایتی روز سه شنبه در حاشیه دیدار با ایو رسیه قائم مقام وزیر خارجه سوئیس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد مصادره دو میلیارد دلار از اموال ایران از سوی آمریکا افزود: دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب بوده و کماکان برقرار است و هیچ کاستی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: این اقدام نشان دهنده تناقض گویی مسوولان آمریکایی است که از یک سو در گفت و گو با وزیر امور خارجه ایران اعلام می کنند که متعهد به انجام مسوولیت هایشان و برداشتن تحریم ها هستند و از سوی دیگر به اشکال دیگری تحریم های جدید برقرار و مانع تراشی بر سر روابط قانونی و آزاد تجاری بین ایران و سایر کشورها می کنند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که در صورتی که این جزو تعهدات آنها است، ادامه داد: بدون تردید کاری که آنها کردند یک دزدی بین المللی است و جمهوری اسلامی ایران در احقاق حقوق خود مُصر خواهد بود و حق خود را از آمریکایی ها خواهد گرفت.

ولایتی یادآور شد: همانطور که در نوبت قبلی هم پس از گذشت سال ها بالاخره توانستیم مطالبات خود را با مقاومتی که نشان دادیم، دریافت کنیم.


وی تاکید کرد: راه مقابله با آمریکایی ها استقامت و مقاومت در برابر زیاده خواهی های آنها است.


رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد اعزام زائران ایرانی به حج تمتع و برخورد عربستان با این موضوع گفت: مقام های جمهوری اسلامی ایران درمورد این موضوع تصمیم خواهند گرفت و بدون تردید حرمت مردم ایران، حج گزاران و همه مسلمانان باید محفوظ بماند.


ولایتی تاکید کرد: وظیفه قانونی حکومت سعودی این است که محیط امنی را برای حجاج فراهم و سلامت و امنیت آنها را تامین و ضمانت کنند تا راهیان خانه خدا بتوانند با اطمینان خاطر به اعمال عبادی بسیار مهم خود در حج بپردازند و فاجعه ای مانند منا رخ ندهد.


وی یادآور شد: بدون تردید اگر ماموران سعودی به مسوولیت خودشان عمل کرده بودند نباید ما با چنین فاجعه ای روبه رو می شدیم به هر حال حفظ امنیت و سلامت مسلمانان که از سراسر جهان به حج می روند جزو وظایف قطعی و اولیه حکومت سعودی است.

ما از حکومت قانونی سوریه حمایت می کنیم

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با تشریح محورهای دیدار با قائم مقام وزیر خارجه سوئیس گفت: در این دیدار درباره روابط دو جانبه بین ایران و سوئیس و همچنین دعوت از جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل و فصل مسائل سوریه گفت و گو کردیم.

وی ادامه داد: من دیدگاه های ایران را در رابطه با سوریه برای قائم مقام وزیرامورخارجه سوئیس بیان کردم و گفتم که ما حکومت قانونی سوریه را حمایت می کنیم و شخص بشار اسد که دو سال پیش به عنوان رییس جمهور قانونی انتخاب شد و دوره 7 ساله ریاست جمهوری وی قانون طی شود.


ولایتی اضافه کرد: در مورد انتخابات پارلمانی سوریه و این که دولت و ملت سوریه حتی حاضر نشدند که برای مدت کوتاهی کشورمان بدون پارلمان بماند گفت و گو کردیم.


رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بر روی این موضوع که هر راه حلی برای سوریه باید تمامیت عرضی این کشور حفظ و آینده سوریه بدست مردم سوریه باشد توافق کردیم.


ولایتی یادآور شد: کشورهای دیگر می توانند به این احقاق حق مردم سوریه کمک کنند و مردم سوریه به آنها خوش آمد می گویند.
وی با بیان این که مبارزه علیه تروریست هایی که در سوریه علیه دولت و مردم این کشور می جنگند از دیگر مواردی بود که مورد اتفاق نظر هر دو بود گفت: وی هم حمایت کردند از این که باید همه کشورها و جوامع بین المللی در این مبارزه علیه تروریسم مشارکت کنند.

203/201

کد خبر: 628594

وب گردی

وب گردی