آبرسانی به 250 روستای استان تهران تا پایان سال

حدود 12 مجتمع آبرسانی روستایی در سال جاری در سراسر استان در حال ساخت هستند که بیش 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گزارش خبر گزاری ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی وزارت نیرو ،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران از آبرسانی به حدود 250 روستای این استان تا پایان سال جاری خبر داد.
مهندس "رضا پوررجب" در گفت‌و گو با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) با بیان این مطلب گفت: این خدمات در زمینه تولید آب شرب، خط انتقال و احداث مخازن آب خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه حدود 12 مجتمع آبرسانی روستایی در سال جاری در سراسر استان در حال ساخت هستند که بیش 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اظهار داشت: با اعتباری که در قانون بودجه کشور برای طرح‌های آب روستایی پیش‌بینی و قسط اول آن نیز پرداخت شده، مجتمع آبرسانی کوثر نیز که جزو بزرگترین مجتمع‌های آبرسانی است و سه شهرستان ری، ملارد و رباط کریم را تحت پوشش قرار خواهد داد به بهره‌برداری می‌رسد.
پور رجب با اشاره به احداث چهار مجتمع آبرسانی در منطقه پاکدشت گفت: این چهار مجتمع که در نهایت 110 روستا را تحت پوشش قرار خواهد داد، تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: مجتمع آبرسانی شهید تهرانی در شهر ری نیز بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مجتمع آبرسانی دماوند نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی تهران با اشاره به اعتباری که در اختیار پروژه‌های مجتمع‌های آبرسانی روستایی کشور قرار گرفته است، افزود: با اعتبار تخصیصی، اثر بخشی و کارآیی این مجتمع‌ها را با آبرسانی خوب از نظر کمی و کیفی در روستاها را می‌توان سنجید.
وی اعتبار کلی استانی و تبصره‌ها را بیش از 100 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اعتبارات مصوب سال گذشته، حدود 46 میلیارد تومان بود که بیش از 80 درصد آن تخصیص و جذب شد.

404/602

کد خبر: 628608

وب گردی

وب گردی