اظهارنظردادستان عمومی و انقلاب ورامین درباره قتل عمد،تجاوز و جنایت بر میت در پرونده ستایش

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین می‌گوید بازپرس در صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست در پرونده قتل دختربچه شش ساله افغان، درباره «قتل عمد»، «تجاوز» و «جنایت بر میت» اظهارنظر می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، ابوالقاسم مرادطلب در پاسخ به این سئوال که مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفته است نظریه علت فوت ستایش، روز دوشنبه به دادستانی ارسال شده گفت: نظریه پزشکی قانونی شاید روز دوشنبه ارسال شده باشد اما امروز به دست ما رسیده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در پاسخ به این سئوال که آیا در نظریه پزشکی قانونی موضوع تجاوز تایید شده یا خیر افزود: با توجه به اینکه نظریه پزشکی قانونی دریافت شده و باید برای متهم قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر شود، اکنون نمی‌توانیم محتویات را فاش کنیم.

مرادطلب ادامه داد: بعد از اخذ آخرین دفاع از متهم، پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران می‌رود و اگر آن موقع قاضی پرونده صلاح بداند می‌‌تواند مجوز رسانه‌ای شدن محتویات پرونده را صادر کند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در پاسخ به این سئوال که در قرار مجرمیت و کیفرخواست این پرونده آیا فقط در خصوص قتل عمد اظهارنظر می‌شود یا خیر افزود: در صدور کیفرخواست این پرونده درباره سه موضوع شامل قتل عمد، تجاوز و جنایت بر میت که اسیدپاشیدن از مصادیق آن است، اظهارنظر می‌شود و پرونده به دادگاه کیفری یک استان می‌رود و باید دید دادگاه چه تصمیمی می‌گیرد.

او در پاسخ به این سئوال که پیش‌بینی می‌شود پرونده تا چه زمانی به دادگاه ارسال شود گفت: اگر بازپرس امروز و فردا پرونده را بررسی کامل کند و اگر نقص و ایراد دیگری نباشد فکر می‌کنم پرونده هفته آینده به کیفری استان برود.

مرادطلب در خصوص نتیجه نظریه پزشکی قانونی درباره سلامت روان متهم نیز گفت: نظریه پزشکی قانونی به ما اعلام می‌شود اما برای صدور کیفرخواست منتظر آن نیستیم.

20106

کد خبر: 628615

وب گردی

وب گردی