تاکید بر پرداخت الکترونیکی عوارض در آزادراه های کشور

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دیدار مدیران عامل شرکتهای آزادراه‌های کشور با اشاره به اهمیت پرداخت الکترونیکی عوارض گفت: دریافت عوارضی نقدی ضمن اتلاف وقت مردم موجب کاهش تعداد کاربران آزادراه‌ها می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ داود کشاورزیان با تاکید بر نگهداری مطلوب از آزادراه‌های کشور اظهار کرد: استفاده روز افزون هموطنان از آزادراه‌های کشور ایجاب می‌کند که عملیات راهداری، ایجاد تسهیلات و استفاده از فناوری‌های روز دنیا به منظور خدمات بهتر به استفاده‌کنندگان از راهها به صورت مطلوب و کامل توسط شرکتهای مربوطه و مسئول آزادراه‌ها بانجام برسد.

وی توجه به موضوع پرداخت الکترونیکی عوارض (ETC) را یک ضرورت در آزادراه‌ها برشمرد و افزود: بسیاری از مواقع به لحاظ حجم ترافیک در ایستگاه‌های عوارضی و دریافت عوارض نقدی ضمن اتلاف وقت مردم و انرژی موجب می‌ شود تعداد کاربران از آزادراه‌ها کاهش یابد، لذا باید تلاش کرد دروازه‌های عبور به طریق دریافت عوارضی الکترونیکی توسعه یافته و توجه بیشتری به موضوع معطوف شود.

کشاورزیان یکسان سازی در عملیات اداره و نگهداری ازآزادراه‌های کشور را مهم دانست و گفت: از آنجا که در آینده نزدیک دوره بهره‌برداری سرمایه‌گذاری در تعدادی از آزادراه‌ها به اتمام می‌رسد و قانوناً به وزارت راه و شهرسازی انتقال خواهند یافت و از سویی با توجه به هزینه‌های متفاوت در آزادراه‌های مختلف، پیشنهاد می‌گردد تشکیل یک شرکت هولدینگ جهت تحت پوشش قراردادن تمامی شرکتهای آزادراهی با جلب رضایت سرمایه‌گذاران بررسی گردد تا از این طریق ضمن سود دهی در دوره بهره‌برداری و توزیع اعتبارات، بهره‌وری به حداکثر ممکن برسد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تعدادی از مدیران عامل شرکتهای آزادراهی ضمن ارائه گزارش از روند فعالیت‌ها، مشکلات و تنگناهای موجود در اداره آزادراه‌ها را مطرح و بحث و گفتگو کردند.

در این نشست مدیران کل دفاتر نگهداری راه و ابنیه، تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌ها و دفتر نظارت بر بهره‌برداری از آزادراههای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز حضور داشتند.

401/601

کد خبر: 628778

وب گردی

وب گردی