آیا شهرداری ورامین مقصر قتل ستایش است؟

 بهت و وحشت ناشی از انتشار خبر قتل دختر شش ساله افغان در ورامین به حدی بود که بعد از چند روز و فرونشستن هیاهوها انگشت اتهام به سوی نهادهای مختلف نشانه رفت. شهرداری ورامین هم یکی از همین نهادها بود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تابناک تهران وقتی خبر تجاوز و قتل دختری 6 ساله در ورامین آن هم به شکلی فجیع به رسانه‌ها رسید خیلی‌ها را شوکه کرد. بعد هم که معلوم شد قاتل این دختر پسری نوجوان بوده تشویش‌ها بیشتر شد.

کسانی که باورشان نمی‌شد یک پسر شانزده ساله دختر بچه‌ای را بکشد و بعد هم برای از بین بردن جسدش از اسید استفاده کند به سرعت انگشت اتهام را به سمت آسیب‌های اجتماعی بردند، آسیب‌هایی مانند اعتیاد،‌ کمبود فضاهای فرهنگی و بافت آماده محلات ورامین برای وقوع جرم‌های این چنینی. خیلی‌ها شروع به تعریف خاطرات مشابه در شهرهای اطراف تهران کردند و کمبودهای فرهنگی ورامین را شمردند.

این کار آنقدر ادامه دار شد که حالا شهردار ورامین به تابناک می گوید: «واقعا معلوم نیست چرا هر اتفاقی می‌افتد عده‌ای می‌خواهند به نوعی شهرداری را مقصر جلوه دهند در حالی که واقعا ما هم به نوبه خودمان و با توجه به توانمندی‌هایی که در اختیار داریم مشغول خدمت رسانی هستیم.»

علی حیدریان ادامه می‌دهد: «شهرداری فقط وظیفه فعالیت فرهنگی ندارد بلکه چندین و چند مسئولیت مخلتف روی دوش شهردای گذاشته شده که باید همه آنها را سامان بدهد. حتی خود مردم مناطقی مانند ورامین هم بیشتر از اینکه پیگیر امکانات فرهنگی و اجتماعی باشند،‌ نیازهای شهری‌شان را پیگیری می‌کنند با این وجود ما از وظایفمان در حوزه‌های فرهنگی غافل نیستیم. به عنوان مثال همین حالا یک پارک بزرگ در منطقه خیرآباد در حال ساخت است که تا یکی دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد تمام مناطق هم مانند همین خیبرآباد خانه فرهنگ دارند. امام جمعه و بزرگان شهرستان هم همگی مشغول فعالیت‌های فرهنگی هستند.»

او می‌گوید: «با وجود اینکه اقدامات فرهنگی و ظرفیت‌های اجتماعی مناطق مهم هستند اما از این دست اتفاقات در تمام مناطق می‌افتد، همه جای ایران، تهران و حتی جهان شاهد فجایع این چینینی هستیم و نباید در این مواقع شروع به اتهام زنی کرد. به هر حال ما نه به ندازه کلان شهری مانند تهران بودجه داریم و نه می‌توانیم مانند این مسئولان این شهر برای مردم امکانات فراهم کنیم اما مردم عزیز منطقه باید بدانند که هر چه در توان داشته باشیم برایشان انجام می‌دهیم.»

105105

کد خبر: 628846

وب گردی

وب گردی