افتتاح نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای صنعت برق کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

برگزاری بیست و یکمین کنفرانس ملی شبکه های توزیع نیروی برق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و نمایشگاه بزرگ دستاوردهای صنعت برق کشور با حضور دکتر آرش کردی مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر، دکتر بهروز میرزا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و مهندس ناصر اسکندری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این نمایشگاه دو روزه متخصصان و صنعتگران داخلی در بیش از ۷۹ غرفه به ارائه جدیدترین دستاوردهای خود در زمینه صنعت برق پرداختند.

استاندار البرز: بانگاهی به قراردادهای تجاری خارجی، در سال های آتی روند اقتصادی کشور بهتر از گذشته خواهد بود

در روز اول این همایش سیدحمید طهایی ضمن تقدیر از دست اندرکاران کنفرانس و میزبانی شایسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با اشاره به مذاکرات و قراردادهایی که با هیات های تجاری خارجی در سطح ملی و استانی بویژه در استان البرز منقعد شده است، سال جاری و سال های آتی را از جهت روند اقتصادی کشور بهتر از گذشته پیش بینی کرد و گفت: پیش از سال ۹۴ میزان سرمایه گذاری خارجی در استان البرز تنها ۱۰ میلیون دلار بود که در سال 94 این رقم با رشدی قابل توجه به رقم ۳۶۴ میلیون دلار رسید.

استاندار البرز برجام را سرآغازی برای تحرک و پویایی اقتصادی کشور برشمرد و اظهار امیدواری کرد از این فرصت پیش آمده به نحو شایسته برای بهبودی اقتصاد ایران اسلامی استفاده شود.

وی ادامه داد: حضور تعداد زیادی هیات اقتصادی و تجاری خارجی در استان البرز حاصل تلاش های دیپلماسی دولت تدبیر و امید است. وی همچنین پیش بینی کرد میزان سرمایه گذاری خارجی در این استان چند برابر شود.

استاندار البرز به مزیت های علمی ، اقتصادی و فرهنگی این استان اشاره کرد و گفت: فعالیت بیش از ۲۳ مرکز علمی و پژوهشی مطرح کشور، حضور بیش از ۱۴۰ هزار دانشجو، فعالیت بالغ بر 3500 واحد تولیدی و صنعتی و قرارگیری بیش از ۷۵ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی حاصلخیز از مزیت های البرز به شمار می رود و این استان با دارا بودن بیش از صد واحد صنعتی بزرگ و شهرک های صنعتی مطرح نقش بسزایی در تولید ملی و صادرات داراست.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر: با وجود تمامی مشکلات، اقدمات مناسبی در حوزه خدمات رسانی برق صورت گرفته است

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر با اعلام این مطلب گفت: بیش از ۷۴ هزار و ۲۵۴ مگاوات ظرفیت نیروگاهی ما در کشور بوده است که رتبه ۱۴ جهان را دارا هستیم و در سال 94 با رشد معادل ۲.۸ درصد نسبت به سال قبل از آن به ۲۸۲ میلیارد کیلو وات ساعت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در ۵۰۶ روستا برق رسانی صوت گرفته و در حال حاضر این رقم به ۵۶ هزار و ۱۷۰ روستا رسیده است، بیان کرد:سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات صرفه جویی در کشور صورت گرفته است که در نظر داریم این مطلب در سال جاری به ۳ تا ۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش یابد.

آرش کردی با تاکید بر جهت گیری ها در صنعت برق در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و شعار سال گفت: حاکمیت، کارگزاران صنعت برق و مشترکین سه جایگاه مهم در صنعت برق محسوب می شود و بدیهی است ضمن اینکه حاکمیت از اهمیت بالایی برخوردار است، ایجاد هماهنگی بین بخشی نیز از مهم ترین وظایفی است که در همه امور از جمله بخش صنعت برق باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر با ارائه آماری عنوان کرد: در سالی که گذشت دربیش از500 روستا برق رسانی صورت گرفته و در حال حاضر بیش از 56000 روستا در کشور از برق برخوردار هستند.

کردی با تاکید بر فرکانس به عنوان یکی از مهم ترین شاخصه های کنترل و بررسی شبکه افزود: سال گذشته 4/1 درصد به راندمان نیروگاه های حرارتی اضافه شده است.

وی میزان تلفات ناشی از برق در کشور را ۱۱ درصد اعلام کرد که با تاکید مسئولین بر اقتصاد مقاومتی می بایستی به آماری تک رقمی برسد.

رئیس انجمن مهندسان برق و الکترونیک ایران:هوشمندسازی صنعت برق کشور تا 20 ساله آینده ضروری است

وزیر سابق نیرو و رئیس انجمن مهندسان برق و الکترونیک ایران، با ضروری دانستن هوشمندسازی صنعت برق کشور تا 20 ساله آینده تاکید کرد: بدون هوشمندسازی صنعت و شبکه های برق ، نمی توان پاسخگوی نیازهای کشور دراین بخش بود.

حسن غفوری فرد ادامه داد: این هوشمندسازی در حالی بایستی انجام شود که پیش بینی شده است تا 35 سال آینده بیش از 75درصد برق مصرفی در کل دنیا از منابع تجدید پذیر و تجزیه پذیر تامین شود. وی تحقق این امر را مستلزم صرفه هزینه و برنامه ریزی داسنت و گفت: باید با دستیابی به شبکه های برق هوشمند و بهره گیری از فناوری های اطلاعات ، ارتباطات و تولید، انتقال، توزیع و مصرف بهینه زمینه کاهش آثار مخرب را دراین بخش فراهم آورد.

رئیس انجمن مهندسان برق و الکترونیک کشور با برشمردن برخی از مهمترین مزیت های هوشمندسازی صنعت برق کشور گفت: از مهمترین مزایای این امر می توان به افزایش قابلیت مدیریت قطعی شبکه و امکان خوداصلاحی، ارتقای قابلیت های اعتماد شبکه، ارتقای کیفیت برق و افزایش ظرفیت و کارایی شبکه های موجود اشاره کرد.

وی همچنین خودکار سازی تعمیرات و نگهداری، کاهش نیاز به ساخت نیروگاه های پشتیبان، کاهش مصرف سوخت فسیلی، افزایش قدرت انتخاب مشتریان برق و کاهش آلایندگی گازهای گلخانه ای و غیره را از مزیت های بهره گیری از صنعت برق هوشمند در کشور عنوان کرد.

غفوری فرد در بخش دیگری از سخنانش با ارائه آماری به مهمترین دستاوردهای صنعت برق کشور در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: در 35 سال گذشته، رشد 8 درصدی در صنعت برق کشور را شاهده بوده ایم و بحمداله این صنعت رکودی نداشته است.

وی تاکید کرد: در این مدت در کنار توسعه تجهیزات ، کارهای علمی چشمگیری نیز در این بخش صورت گرفته است و دستاوردهای خوبی را نیز به دنبال داشته است.

لازم به ذکر است مقالات پذیرفته شده در این همایش ملی در هفت سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج ارائه و به داوری گذشته شده است که در پایان همایش و در مراسم اختتامیه از مقالات برتر تقدیر خواهد شد.

20101

کد خبر: 628908

وب گردی

وب گردی