افزایش 19 درصدی بارش کشور طی هفت ماه اخیر/نقشه ها و نمودارهایی که بوی باران می دهند 

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور از افزایش 19 درصدی بارش کشور طی هفت ماه اخیر در مقایسه با سال گذشته خبر داد و افزود: مجموع استان‌های کشور در ماه گذشته، 2 دهم درجه سلسیوس خنک‌تر از میانگین بلندمدت فروردین بوده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبر آنلاین، شاهرخ فاتح با اشاره به اینکه از ابتدای سال آبی 94 تا روز دوشنبه (6 اردیبهشت) بارش کل کشور 207میلیمتر بوده است، گفت: این عدد در مقایسه با میانگین بارش بلندمدت کشور تفاوتی نداشته است ولی در مقایسه با بارش سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.

او ادامه داد: در این بازه زمانی استان‌های ایلام با 67.3 درصد، کرمانشاه 49.8 درصد و لرستان 48.6 درصد افزایش نسبت به بلند مدت، استان های پربارش کشور بوده‌اند.


رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور همچنین به خبرگزاری ایسنا گفت: استان‌های یزد با 45.9 درصد، خراسان جنوبی 35.6 درصد و سیستان و بلوچستان 31.8 درصد کم بارش ترین استان های کشور نسبت به بلندمدت بوده‌اند.
به گفته فاتح، استان تهران از ابتدای سال آبی 94 تا روز دوشنبه 6 اردیبهشت، 228.3 میلی‌متر بارش دریافت کرده است که این رقم نسبت به بلندمدت 6 درصد کاهش و نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.
رییس مرکز خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور افزود: همچنین استان‌های لرستان، همدان و مرکزی به ترتیب با 1.4 درجه سلسیوس، 1.2 درجه سلسیوس و 1.1 درجه سلسیوس اختلاف منفی با شرایط بلند مدت فروردین ماه خود، خنک‌ترین استان‌ها در فروردین ماه بوده‌اند و در مقابل استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، گیلان، خراسان رضوی و مازندران در ماه گذشته شرایط گرم‌تری را تجربه کرده اند.

20106

کد خبر: 629080

وب گردی

وب گردی