دومین دوره مسابقات چالش جاذبه، نجات تخم مرغ در واحد بجنورد برگزار شد

به همت معاونت پژوهش و فناوری و انجمن علمی گروه عمران و ریاضی و فیزیک واحد بجنورد برای دومین دوره مسابقات چالش جاذبه، نجات تخم مرغ در محوطه دانشکده فنی و مهندسی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، الهام تفضلی مدیر پژوهش و فناوری واحد بجنورد گفت: دانشجویان شرکت کننده باید سازه‌هایی را طراحی می‌کردند که تخم مرغ به گونه‌ای در آن جاسازی شود تا با سقوط سازه از ارتفاعی مشخص، تخم مرغ بدون شکسته شدن از داخل سازه بیرون آید.

وی افزود: این مسابقه برای دومین بار متوالی با حضور 36 گروه از دانشجویان در محوطه ساختمان فنی و مهندس برگزار شد که 19گروه پس از رقابت در مرحله مقدماتی به مرحله فینال راه یافتند.

مدیر پژوهش و فناوری ضمن اشاره به ملاک های ارزیابی داوران افزود: سالم رسیدن تخم مرغ و خارج شدن از سازه پس از برخورد با زمین بدون دخالت انسان، تعادل سازه طراحی شده، خلاقیت، نوآوری و زیبایی، زمان سقوط و وزن کمتر سازه از ملاک‌های تعیین شده در این مسابقه بود.

تفضلی افزود: تیم چکاوک، نجات تخم مرغ و خلاقان دانشگاه آزاد پس از غلبه بر رقبای خود در مرحله فینال به ترتیب به عنوان سه تیم برتر این دوره از مسابقات شناخته شدند.

20101

کد خبر: 629171

وب گردی

وب گردی