معاون پژوهشی دفتر نهاد مقام معظم رهبری: تزکیه و ایجاد تحول اخلاقی در دانشگاهها کار ویژه استادان گروه معارف اسلامی است

معاون پژوهشی و آموزشی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در واحد بندرعباس با تاکید بر تزکیه و ایجاد تحول اخلاقی در دانشگاه ها گفت: استادان گروه معارف باید این  وظیفه و کار سنگین را با نوآوری، ایجاد انگیزه و تعامل در دانشجویان نهادینه سازند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین داود رنجبران در نشست هم اندیشی روسای واحدهای دانشگاهی و مدیران گروه معارف اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع بندرعباس، ضمن اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت تزکیه بر جایگاه تربیت دینی در دانشگاه ها افزود:با توجه به اینکه در حوزه دانش و تعلیم پیشرفت قابل قبولی داشته ایم اما توجه به اینکه چه شخصی تربیت می شود و متولی امر تربیت در دانشگاهها چه شخصی است ضروری است.

او با اذعان به اینکه به موازات تولیدات و پیشرفت های علمی شایان ذکر به پیشرفت های اخلاقی و تزکیه اخلاقی هدف گذاری شده دست نیافتیم ابراز امیدواری کرد:با توجه به آیه صریح قرآن کریم و تقدم تزکیه بر تعلیم ،گروه معارف اسلامی دانشگاه ها با اجرای طرحهای فرهنگی متولی انتقال دانش ارزشی و نهادینه سازی رسالت تربیتی و تحقق منویات مقام رهبری در عرصه عملی سازی تزکیه اخلاقی در نسل سوم دانشگاه ها باشد.

در ادامه این نشست ریاست دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان هرمزگان با اشاره به افتتاح "مرکز تحقیقات دین و سلامت جنوب کشور" در استان بیان کرد: با توجه به ظرفیت منحصر به فرد گروه های معارف اسلامی در دانشگاه ها،تلاش جهت ترسیم افق های جدید در جهت پاسخگویی و هدایت در جهت نقش آفرینی دانشجویان و قشر تحصیلکرده را مدنظر است.

حجت الاسلام والمسلمین سید عباس تقوی ضمن اینکه همدلی و همگرایی در دانشگاههای استان با مدیران گروه معارف را مثال زدنی خواند،گفت:تجلیل از اساتید گروه های معارف اسلامی به منظور جداسازی ایشان از بدنه اساتید هیات علمی دیگر گروهها در دانشگاه ها نیست بلکه توجه به رسالت گروههای معارف اسلامی جهت ارائه راهکارهای نو و بدیع و ارتقاء سطح این اساتید هم سطح با دیگر اساتید گروهها است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس نیز با اذعان به اینکه دانشگاه ها مرز تحولات اقدام و عمل در زمینه محقق نمودن شعار امسال است،افزود:تاکید مقام معظم رهبری بر ارائه شاخص و سیاست گذاری ها از سوی دانشگاهها ،تعبیه کارگروههای مشترک و تداوم نشست ها و جلسات پیاپی را می طلبد.

مهدی باقری گفت: اولویت ابتدایی و مسئله جدی واحدها و مراکز دانشگاهی در افق 1404بهره گیری بالا از سهم اقتصاد دانش بنیان بعنوان معبر اقتصاد مقاومتی در تولید ناخالص ملی وکاهش وابستگی به شهریه و بودجه دولت است.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان افزود: با وجود رویکرد دانشگاهها در حوزه های اقتصاد دانش بنیان وجود حمایت های معنوی گروههای معارف اسلامی قابل تسری در حوزه های دیگر و کسب جایگاه تراز متعالی در جهت تلفیق گفتمان سازی اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی با اخلاق اسلامی سازمانی باشد.

در پایان این نشست نیز مدیران گروه معارف اسلامی و روسای واحدهای دانشگاهی استان به بحث و تبادل نظر در راستای ترسیم الگوهای اخلاق اسلامی مدون جهت عملیاتی نمودن در سطح واحدهای دانشگاهی پرداختند.

20101

کد خبر: 629178

وب گردی

وب گردی