ولایتی: بشار اسد خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: حضور مستشاری ایران در سوریه به دعوت دولت قانونی سوریه است.

به گزارش ایسکانیوز، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار کریستین دوفرین رئیس مجلس سنای بلژیک که در تهران برگزار شد، اظهار داشت: حضور مستشاری جمهوری اسلامی ایران در سوریه به دعوت دولت قانونی و مردمی سوریه است و مسائل مربوط به سوریه با نظر مردم و دولت قانونی قابل حل است و بیگانگان و دولت‌های غربی حق دخالت در امور داخلی سوریه را به هیچ عنوان ندارند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران و بلژیک می‌تواند علاوه بر روابط مثبت سیاسی در حوزه اقتصاد نیز روابط خود را گسترش دهند ضمن اینکه همکاری‌های ایران با اتحادیه اروپا و همچنین با کشور بلژیک علیه تروریست و دسترسی به صلح و ثبات منطقه ای می‌تواند گسترش بیشتری داشته باشد.

ولایتی ادامه داد: این همکاری‌ها مهم است اما برخی کشورهای عربی با همکاری کشورهای مرتجع و منطقه‌ای با بهانه‌های واهی دولت قانونی سوریه را بیش از 5 سال مورد حمله قرار داده و امروز از حدود 80 کشور دنیا و حتی کشورهای اروپایی در منطقه به عنوان تروریست در این کشور حضور دارند و باید برای مقابله با این رویداد و پدیده که می‌تواند کشورهای حامی تروریست را نیز مورد تهدید قرار دهد تدبیر و مقابله کرد.

ولایتی در پاسخ به سئوالی گفت: ما و اروپا بر اساس گفته شما می توانیم تفاهم داشته باشیم که با هر گونه نمود تروریسم در منطقه بدون دسته بندی خاص و مضحک تروریست میانه رو و تندرو مقابله نماییم. هر کس که اسلحه به دست گرفته و بر علیه مردم مظلوم منطقه و از جمله سوریه جنایت می کند مبارزه می کنیم و در مرحله بعد هم دو سال گذشته انتخابات ریاست جمهوری سوریه برگزار شده و با رای مردم بشار اسد رییس جمهور قانونی این کشور است و تا پایان دوره 5 سال باقیمانده و ماندن بشار اسد خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است. هر زمان اروپایی ها این موضوع را پذیرفتند می توان در مورد دیگر مسایل گفتگو کرد و نکته سوم آن که چند هفته پیش انتخابات پارلمانی در سوریه برگزار شد و با رای مردم نمایندگان انتخاب شدند و اینها موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجلس سنای بلژیک با اظهار خرسندی از حضور خود در این دیدار اظهار داشت: گسترش روابط دو جانبه بین ایران و بلژیک می‌تواند تاثیرات مثبتی در روابط دو جانبه بین دو کشور ایجاد کند و از اینکه فرصت سیاسی برای توسعه روابط نزدیک تر فراهم شده ابراز خوشحالی نمود.

کریستین دوفرین در دیدار با دکتر ولایتی افزود: جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم تجارب و اطلاعات بسیار خوبی دارد و عامل مهمی در ثبات منطقه است و ایران می‌تواند برای حل مسائل منطقه به ویژه در مورد سوریه نقش بسیار مثبتی ایفا کند و ما درصدد این هستیم که روابط خود را در سایر حوزه‌ها نیز گسترش دهیم.

201/201

کد خبر: 629197

وب گردی

وب گردی