متهم  از طریق فروش شارژ  تلفن همراه حساب های بانکی را هک می کرد/کلاهبرداری با فروش شارژ تلفن همراه / متهم دستگیر شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز از دستگیری متهمی خبر داد که از طریق فروش شارژ تلفن همراه، اطلاعات حساب بانکی افراد را هک کرده و کلاهبرداری می کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، امیر جلالی از دستگیری متهمی خبر داد که از طریق فروش شارژ تلفن همراه، اطلاعات حساب بانکی افراد را هک کرده و کلاهبرداری می کرد.


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز در تشریح جزئیات این خبرگفت: در پی برخی شکایات مبنی بر خالی شدن حساب برخی افراد، تحقیقات در این خصوص آغاز شد.

او ادامه داد: با بررسی های به عمل آمده مشخص شد که شخصی با راه اندازی یک سایت و ادعای فروش شارژ تلفن همراه، اطلاعات حساب بانکی افراد را به دست آورده و از طریق این اطلاعات به دست آمده، اقدام به برداشت از حساب این افراد می کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز اعلام کرد: این سایت به گونه ای طراحی شده بود که افراد برای پرداخت مبلغ وارد صفحه پرداختی می شدند که در قالب و شکل بانک های کشور بود ،حال آنکه این فضا نه تنها مربوط به بانک های کشور نبوده بلکه بستری برای کلاهبرداری این فرد شیاد بوده است.

او در توصیه به شهروندان گفت: شهروندان عزیز لازم است در خریدهای اینترنتی و پرداخت های غیرحضوری بدون اطمینان کامل از سایت مورد مراجعه، اقدام به انجام عملیات بانکی نکنند.

جلالی گفت: در مراجعه به سایت های اینترنتی به نماد الکترونیک توجه فرمائید، چراکه این نماد نشانه‌ای نمادین است که تنها توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر شده و به کسب و کارهای مجازی (کسب و کار اینترنتی و موبایل) مجاز با هدف ساماندهی، احراز هویت و صلاحیت آنها اعطا می‌ شود.
او افزود: این نماد پس از بررسی درگاه‌ (وب‌سایت) و احراز هویت و صلاحیت مالک (حقیقی یا حقوقی) آن برای مدت یک سال صادر می‌گردد، حتی تعداد ستاره های نماد، سطح اعتماد و کیفیت عملکرد و‌ب ‌سایت را نشان می‌دهد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز تاکید کرد: بی توجهی به هشدارهای دادستانی و پلیس فتا سبب می شود تا افراد در مراودات اجتماعی و اقتصاد حوزه مجازی دچار مشکل شوند.

105105

کد خبر: 629259

وب گردی

وب گردی