سخنگوی کاخ سفید: سناتور کاتن فرق آب سنگین و نوشابه را نمی‌داند

 جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید می گوید مطمئن است کاتن آب سنگین را از نوشابه گازدار تشخیص نمی‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز؛ جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید ضمن رد اصلاحیه پیشنهادی تام کاتن نماینده جمهوری خواه سنای آمریکا باهدف منع خرید آب سنگین از ایران گفت: کاتن در پی تضعیف اجرای توافق هسته‌ای با ایران است.

ارنست گفت: دولت آمریکا مطمئن بود اصلاحیه پیشنهادی کاتن در سنای آمریکا رای نمی‌آورد. وی در ادامه افزود: مطمئن است کاتن آب سنگین را از نوشابه گازدار تشخیص نمی‌دهد.

اظهارات ارنست بعد از آن عنوان شد که نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه سنای آمریکا در نشستی بر سر اجرای توافق هسته‌ای ایران درگیر شدند و طی آن نمایندگان حزب دمکرات تلاش کردند مانع از تصویب اصلاحیه پیشنهادی کاتن درباره منع دولت اوباما از خرید آب سنگین ایران شوند.

نمایندگان دمکرات همراه با چهار نماینده جمهوری‌خواه با رای 50 به 46 به توقف لایحه بودجه 2017 رای دادند تا کاتن نتواند اصلاحیه خود را درباره توافق هسته‌ای ایران و منع خرید آب سنگین از ایران مطرح کند.
این اصلاحیه برای تصویب به 60 رای مثبت نیاز داشت.
کاتن درباره اصلاحیه پیشنهادی خود گفت: قصد داشت مطمئن شود، مالیات‌دهندگان آمریکایی خرج عنصر مهمی از صنعت هسته‌ای ایران را نمی‌دهند و به اعتقاد من ما ملزم به انجام دادن این کار مطابق توافق هسته‌ای نیستیم.

۳۰۰۳۰۰

کد خبر: 629278

وب گردی

وب گردی