دریافت شهریه تا قبل از تیر در مدارس غیر دولتی ممنوع است

مدیرکل مدارس غیردولتی آموزش وپرورش گفت: دریافت هرگونه شهریه درمدارس غیردولتی بایدپس ازخردادودرزمان ثبت نام مدارس انجام شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مجتبی زینی وند در این باره افزود: دریافت هرگونه وجه نقد و چک به تاریخ قبل از تیر در مدارس غیردولتی ممنوع است و با مدیران متخلف برخورد خواهد شد.

او گفت: شهریه مدارس غیر دولتی را امسال زودتر اعلام کردیم تا خانواده ها از شهریه سال تحصیلی بعد مطلع شوند و نه اینکه شهریه را زودتر پرداخت کنند.

زینی وند گفت: میزان افزایش شهریه امسال در مدارس غیردولتی براساس هزینه تمام شده است و ممکن است در برخی مدارس افزایش شهریه و در برخی مدارس کاهش شهریه نسبت به سال قبل داشته باشیم.

مدیرکل مدارس غیردولتی آموزش و پرورش ادامه داد: مدارس غیردولتی متخلف تا زمانی که به تعهدات خود عمل نکنند حق دریافت شهریه را برای سال بعد ندارند و پوستر شهریه نیز به این مدارس داده نخواهد شد.

زینی وند گفت: مدارس غیردولتی که شهریه اضافی گرفته اند باید این میزان شهریه را به خانواده ها برگردانند و به تعدادی از خانواده ها نیز تاکنون برگردانده اند.

او گفت: برخی مدارس غیردولتی در زمینه دریافت شهریه برای فوق برنامه و یا کلاس های تابستانی مدرسه تخلفاتی داشته اند که باید به آموزش و پرورش برای تکرار نشدن این تخلفات در سال آینده تعهد بدهند.

زینی وند آماری از مدارس غیردولتی متخلف اعلام نکرد اما تاکید کرد که برای تخلفات مدارس غیردولتی تذکر شفاهی، کتبی و حتی لغو ابلاغ مدیر مدرسه را هم داشته ایم.

او گفت: ارائه خدمات ویژه و کلاس های تابستانی در مدارس غیردولتی کاملاً اختیاری و اعمال هرگونه اجبار از طرف مدرسه و دریافت وجه برای آن غیرقانونی است.

مدیرکل مدارس غیردولتی آموزش و پرورش گفت: مدارس غیردولتی برای دریافت شهریه خدمات ویژه به دانش آموزان باید به اولیاء برنامه ارائه دهند و نحوه اجرای برنامه و شهریه دریافتی آن نیز باید به تأیید آموزش و پرورش رسیده باشد.

زینی وند افزود: در الگوی جدید شهریه، میزان پرداختی مدیر مدرسه به کارکنان و بیمه کاری آن‌ها مشخص شده است و چنانچه مدیری کمتری از این میزان پرداخت کند متخلف است و با وی برخورد قانونی می شود.

20104

کد خبر: 629294

وب گردی

وب گردی