ربات دستیار سامسونگ به نام «اتو» در دست تولید است

سامسونگ امروز از گام بلند دیگری که به دنیای «اینترنت اشیا» برداشته، حرف زد. در کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ ربات کوچکی به نام اتو (Otto) را معرفی کرد که می‌توانیم آن را همزاد آمازون اکو بدانیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل دیجی کالا، این ربات اسپیکر و میکروفون دارد و می‌تواند به سوالاتی مثل «هوا چطور است؟» پاسخ دهد. علاوه‌بر این با کمک اتو می‌توانید وسایل مختلف منزل مثل کلیدهای برق یا یخچال و فریزر را کنترل کنید.

اما چیزی که اتو را از آمازون اکو متمایز می‌کند،‌ دوربین HD آن است که قابلیت تشخیص چهره دارد. این دوربین برای کارکردهای امنیتی حتی واکنش‌های افراد را شناسایی می‌کند. اتو یک نمایش‌گر کوچک هم دارد که شکلک چشم و ابرو و دهان روی آن ظاهر می‌شود. به‌غیر از این، شکلک‌های دیگری هم برای این ربات تعریف شده که درموقعیت‌های مختلف آن‌ها را روی نمایش‌گر می‌بینیم. مثلا وقتی هوا بارانی باشد، تصویری از‌ قطره‌های باران را روی نمایش‌گر خواهیم داشت.

البته اتو هنوز یک محصول واقعی نیست و درواقع نمونه‌ اولیه‌ای‌ست از رباتی که فعلا به توسعه‌دهندگان سپرده شده تا برای آن اپلیکیشن طراحی کنند و سخت‌افزار جانبی بسازند.

20104

کد خبر: 629300

وب گردی

وب گردی